16 Ağustos 2011 Salı

Kaynasın tencereler tavalar, hazırlansın salçalar!

Gazetelerde, magazin programlarında görüyoruz hani fotoğrafçılar gayet profesyonel hallerde, sanki kendileri o pozları yıllarca vermişler gibi, mankenleri şekilden şekle sokuyor. Sonra birbirinden hoş, gördüğünüzü düşündüğünüzden uzak, bambaşka bir açı ile yakalanmış fotoğraflar çıkıyor karşımıza. Bizim de mankenlerimiz sebzeler, meyveler haliyle, onları da yenilesi kılan, detaylar... O detaylar ise fırsat buldukça okuduğum forumlarda ve kitaplarımın satır aralarında saklı... Su gibi mesela!

Şu güzelim domatesleri aldım kucağıma, çıktım bahçenin ortasına; maksat önce gün ışığı ile çekmekti ama inanın içime sinmedi kuru kuruya... Biraz ıslattım, az biraz su püskürttüm üzerlerine, sizlere daha güzel olduğunu düşündüğüm fotoğraflar göstermek adına model yaptım onları kendi çaplarında!

Sonra "ne yapılır bu canım domateslerden?" dedim; salata, domates suyu, kızartma üzerine sos ya da salça... Salça ile sos arası bir yerlerde karar kıldım. Soydum önce kabuklarını, sonra rendeledim, ardından tülbent ile sıktım ve saf bir domates suyu elde ettim, çekirdeksiz pürüzsüz. 1 saate yakın süre de kaynatınca, işte bu kırmızı sosumsu suyu elde ettim. Mis domates kokuyor, üstelik katkı maddesi yok!

Yazın ne gider en iyi peki, doğal bir domates suyu varsa elinizde? Elbette maydanozlar ile aroması artıracağınız şehriyeli veya pirinçli domates çorbası!

Önce 1 yemek kaşığı unu hafif sararana kadar tencerede kavuruyoruz. Sonra 2-3 yemek kaşığı sıvı yağ ekliyoruz.

Ardından ocağı pisletmeden, kendimize sıçratmadan domates sosunu tencereye ekliyoruz. Bir- iki dakika süre ile un ve yağ ile karışması için karıştırarak pişiriyoruz. Ardında 5 bardak su ekliyoruz ve bir taşım kaynatıyoruz.

Kaynadıktan sonra 3-4 yemek kaşığı şehriyeyi/pirinci ekliyoruz ve kısık ateşte 20 dakika pişiriyoruz.

Pişince de içine tuz, karabiber , kekik serpiyoruz; ardından bir avuç taze maydanozu kırpıp rayihalar birbirine nüfuz etsin diye kapağını kapatıp, çorbamızı dinlenmeye bırakıyoruz. Elinizin altında varsa eğer fesleğene de bir şans verebilirsiniz, eminim beğeneceksiniz.

Bir dilim çavdar ekmeği ile taze domateslerden yaptığımız çorbayı içmek... İnsan daha ne ister! Domateslerin mevsimi geçmeden başlasın hazırlıklar, kaynasın tencereler tavalar, hazırlansın salçalar soslar! Benden duymuş olmayın ama şurda kışa ne var!

Sofralarınız renk dolsun, afiyet olsun!

15 yorum:

kara kitap dedi ki...

domatessiz bir hayat düşünemiyorum.kokusu,rengi,tadı herşeyiyle olmazsa olmaz benim için.çorbanız da çok güzel görünüyor,ben unu hep yağla kavuruyordum,önce kavurup sonra yağ koymanın farkı ne olur acaba,deneyeceğim. :)) elinize sağlık.

xcelis dedi ki...

Dometesler kesinlikle mankenlerden daha güzel çıkmış inan =)) ebet daha öncede yazmıştım bi bloga dometes çorbasını 2011 ramazan ayının bloglarda en çok yapılan çorbası ilan ediyorum =) ne kadar güzel görünüyor ellerine sağlık o yaptığın sostan ne kadar ekledin onu merak ettim =)

pelince dedi ki...

Domates mevsimin en güzeli bencede,hele şu bardak domatesler varya beni benden alıyor :) çorba nefis olmuştur eminim.. ellerine sağlık...

mimosacafe dedi ki...

çanakkalaye gittik geçen hafta sonu topladık geldik domatesleri. balkondalar her gün onları kokluyorum bir tane kesiyorum akşam salataya, haftasonu kahvaltıya, mis mis kırmızı kırmızı domateslerim var diye içim pır pır ediyor :) deli miyiz neyiz :))) yıllar önce müslüm gürses domatese bakınca duygulanıyorum demişti, herkes deliliğine vermişti, şimdi kendisini anlıyorum yürekten :))

Saglıklımutfak dedi ki...

Özgecim bende kısmetse cuma günü yaklaşık 24 kg domatesten yapacağım kış için. ellerine sağlık canım.Afiyet olsun

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

ellerine sağlık canım yemek emek ister:)
emek çekilincede tadına doyulamaz yemeğin
nefis görünüyor şu anda kalkıp salça yapasım geldi:)

Tuğba dedi ki...

Ben her kış kavanozlara armut domateslerden hazırlardım.Bu kış için kararsız kalmıştım ki yazınla gaza geldim haftasonu hemen alıp yapmaya koyulmalıyım.

Bu akşam iftara domatesli şehriye düşünmüştüm:))Ellerine sağlık.

Tarifkolik.. dedi ki...

Çok haklısınız bende yapacağım inş. Ellerinize sağlık sevgiler..

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

vallahi bayıldık :)

yemekbiraşk dedi ki...

hımmm enfes olmuş domateslerde kırmızı diri diri:) pek güzeller
sevgilerimle..

Tijen dedi ki...

Ay ne güzel bu domatesler! Bugün Alaçatı Pazarı'nda benzerlerini gördüm, elimi uzatıp yiyesim tuttu!

Oglak Kizlari dedi ki...

Ellllleeerine sağlık.
Ben de yaptım ama daha en az 10 kavanoz daha yapmalıyım. Araya bu sostanda 4-5 kavanoz eklesem iyi olur. Benim Ada kız bayılır domates çorbasına. Anneee üzeri için bol peyniiirrr ltfffffeeen. :-)

hamarat anne Çiğdem

sare dedi ki...

Merhabalar, domatesler çok güzel görünüyor.
Bende domates sularını kaynattıktan sonra kavanozlamak istiyorum. sevgiler.

Sitare dedi ki...

tarafımca mimlendiniz efenim:)

A-Tolga Aşkan dedi ki...

İştah açıcı bir blog :) Benim gibi yemek yemeği seven biri buradan uzak durmalı :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...