16 Ağustos 2010 Pazartesi

Kavurucu Sıcaklar, Taze Yeşillikler...

Malum yaz, sıcaklar boğucu, yemek için değil yaşamak için yenilen günlerdeyiz. Tek çaremiz ferahlamak için; çeşit çeşit içecekler, hafif yiyecekler, meyveler ve tazelik verici salatalar... Etli, helmelenmiş, buram buram tereyağı kokan sütlü kuru fasülyeyi özledim ama maalesef bir süre mesafeliyiz kendisiyle. Halbuki hazır, kokusu sokaklara sinen, pide varken fırınlarda, ne güzel bir ikili olurlardı, tiridine bana bana...

Yazı yazarken dahi parmak uçlarımın terlediği bir günde, okumak için sizleri ekran karşısında uzun uzun tutmaya niyetim yok. Geçen hafta içi bir öğlen, iş arkadaşlarımla yine hafif ve tazelik verici bir öğle yemeği araştırmasında iken tanıştım bu salata ile ve hemen (her zamanki gibi) evde denemeye karar verdim. Misafirler yolda iken ya da maksat sırf çeşit arttırmaksa veya açlığınızı bastırmak için dışarıdan abur cubur sipariş verene kadar sosundan servisine, herşeyiyle hazır olacak pratiklikte bu salata...

"Bulgurlu, kavrulmuş bademli ılık maydanoz salatası" için malzemelerimiz;

  • 1 demet maydanoz
  • 3 adet taze soğan
  • 1 adet domates
  • 3 yemek kaşığı köftelik bulgur
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • ½ limon suyu
  • 3 yemek kaşığı nar ekşisi
  • 30 gr. file badem
  • Tuz, kırmızı pul biber

Salata malzemelerini kesmeye başlamadan önce bulgurun üzerine kaynar su dökün ve dinlenmeye bırakın.

Bulgurlar sıcak suda demlenirken, iyice yıkadığınız maydanozları, taze soğanları ve domatesleri ince ince kıyın. Sulu olmasını isterseniz, domateslerin çekirdeklerini çıkartmaya gerek yok. Bir kasede, şişen bulgurlar ile salata malzemelerini; yağ, limon, nar ekşisi ve tercih ettiğiniz baharat ile hazırladığınız sos ile karıştırın. Bulgurların sıcağı ile salataları suyunu vermesi için bir kaç dakika bırakın, bırakın ki sos da salataya işlesin.

Salata dinlenirken, file bademleri hafif renk değiştirinceye kadar teflon tavada kavurun. File badem yoksa, taze bademleri mutfak robotu yardımıyla kıyabilir ardından kavurabilirsiniz.

Kavurma işlemi bitince, bademleri servis tabağına aldığınız salatanın üzerine serpin ve işte hazırız. Bu salatanın püf noktası, bademlerin kavruk ve ılık olması ile verdiği lezzet ve dokusu...

Süre tutan oldu mu? Pratik, sunumu şık, doyurucu ve bir o kadar da lezzetli değil mi? Üstelik içinde bolca; demir ile A-C vitamini deposu, kansızlığı önleyen, bedeni güçlendiren, sindirimi kolaylaştıran, mide ve bağırsaklara son derece yararı olan, maydanoz da var.

Evde bulgur yoksa şayet, buğday, nohut, yeşil mercimek hatta arpa şehriye veya pirinçle bile bu salatayı yapabilirsiniz. Tek farkı haşlamak biraz daha uzun süre alacaktır.

Kavurucu sıcaklarda ferahlıklar dilerim.

Afiyet olsun,

8 yorum:

Esin dedi ki...

Ellerine saglik Ozge, okurken bile agzim sulandi! Yesiller zaten her zaman istahimi kabartir benim! Ben de bazen elime gelen yesilleri (nane, feslegen, maydanoz, taze sogan) ince ince kiyip, domates, azicik nar eksisi, sumak ve zeytinyagi ile karistiriyorum, bir ferah oluyor ki oh!

Beyza Yücel dedi ki...

Sevgili Özge,
Harika ve sağlıklı bir tarif vermişsin yine.Salata içerisine eklenen badem,ceviz gibi kuruyemişlere bayılırım.Ellerine sağlık...
Sevgiler

ANNEMİNELİ dedi ki...

Çok besleyici,sağlıklı ve leziz bir lezzet olmuş,ellerine sağlık,sevgilerrr....

Tijen dedi ki...

Ne güzel gerçekten! Suriye usulü kısırı anımsatıyor. Bizim bahçenin maydanozu daha bol olaydı harika olurdu. Seneye bahçıvana tembih edeceğim bol tohum serpelesin.

Betül KAVAL dedi ki...

VALLA NEFİS KESİNLİKLE DENİYCEĞİM BİR TARİF. ELLERİNE SAĞLIK...

SEVGİLER

Özge S. dedi ki...

Güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim! Yorumlarınızla hem yeni şeyler öğreniyorum, hem araştırmaya yönleniyorum hem de çok keyif alıyorum, daha çok tarif sunmak, daha çok fotoğraf çekmek istiyorum! Sevgiler,

Benhurum dedi ki...

Bende tam bir otçulum valla dayanamıyorum yeşilliklere pazardan torbalar dolusu yeşillikle dönerim her zaman:))

Bu salataya bayıldım gerçekten çok hoş ve özel olmuş, bende deneyeceğim, ellerine sağlık Özgecim;)

Adsız dedi ki...

tarifi bir kaç hafta önce denedim. süper oldu tek kelimeyle..
tariflerinize bayılıyorum. benim gibi çalışan kişiler için kolay hazırlanabilir, lezzetli tarifler verdiğiniz için teşekkür ederim:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...