9 Mayıs 2011 Pazartesi

Yaz gelsin ne farkeder, çorba her mevsim pişer!

Mevsimler geçip gidiyor, ama soframızda içeriği değişse bile tarzı değişmeyen bazı öğeler hep var olmaya devam ediyor. Mesela salata, mesela pilav-makarna ve tabi ki çorba... Tamam, tam olarak yaz geldi diyemeyiz ama soğuk kış günlerinde biraz olsun sıyrılmış olsak bile, içimizi ısıtmak için değil belki ama daha hafif yiyerek doymak adına çorba arıyoruz soframız. Sizi bilmem ama en azından benim için böyle...

Dedim ya içeriği değişse bile çorba nihayetinde, ne demiştik bu işin ta başında: “kim sevmez ki çorba?”. Liste her geçen gün uzuyor, bizim evde pişen çorbaların adedi arttıkça artıyor. Maksat herşeyi çorba etmek değil elbet, ama biraz da merak edip işe girişmek; yemeği oluyorsa bir şekilde çorbası da olur pekala...

Terbiyeli bakla çorbası da işte bu merak peşi sıra denemelerden biri ve sonucu bence hoş... Siz de benim gibi biraz buruk, biraz ekşimsi tatlar seviyorsanız, zeytinyağlı baklayı yoğurtla yiyorsanız beğeneceğinize eminim.

Terbiyeli bakla çorbası için malzemelerimiz;

  • 250 gram taze bakla
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 adet limon
  • 1 orta boy soğan
  • 1 yumurta
  • 1 çay bardağı maydanoz
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • ½ çay kaşığı toz kırmızı biber
  • Tuz- karabiber

Taze baklaları iyice yıkayıp ayıkladıktan sonra ince ince verev kesin ve yarım limon sıktığınız suya atın. Soğanı da yemeklik doğrayın.

Çorbaya kırmızı biber ile erittiğimiz tereyağı ekleyeceğimiz için, son zamanlarda mutfağın yükselen pişirme metotlarından olduğu üzere, biraz suyun içinde soğanları haşlayın. 2 dakika sonra baklayı da süzüp ekleyin ve bir kaç dakika kavurun.

Baklaların üzerine 4 bardak su ekleyin ve kapağını kapatarak pişirmeye bırakın. 15-20 dakika boyunca, yumuşayana kadar pişirin. Bu sırada un, yoğurt ve yumurta ile yarım limonun suyunu karıştırarak pürüzsüz bir karışım elde edin.

Baklalar hazır olunca, öncelikle bir kepçe tanelerinden alarak kenara ayırın ve terbiyenin kesilmemesi için bir kepçe de suyunu hafif hafif terbiyeye katın.

Tencerenin içindeki sebzeleri blender yardımıyla ezin. Blender ile işiniz bitince yavaş yavaş ve karıştırarak terbiyeyi çorbaya ekleyin. Arzu ettiğiniz kadar tuz, karabiber ve limon suyu ekleyin; bir taşım daha kaynatın ve kapatmadan önce ince ince doğradığınız maydanozu üzerine serpin. Dinlenmesi, demlenmesi için kapağını kapatın.

Servis yaparken, tereyağ içine ekleyeceğiniz kırmızı biber ile çorbanızın tadına tat katabilir ve hiç yağsız çorbanıza bu şekilde yağ eklemiş olabilirsiniz.

Zeytinyağlı bakla ya da favaya alternatif olarak bu hazmı son derece kolay sebzenin çorbası ile afiyetle doyabilirsiniz.

Afiyet olsun,

21 yorum:

Tümay Öztürk dedi ki...

Hımm nefis Özgecim. Ellerine sağlık. Ben de yaz kış çorbayı evinden eksik etmeyenlerdenim. Çorbasız bir yemek olamaz benim için:)

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

merhabalar canım önce anneler güünü kutluyorum .çorba konusundada çok haklısın benimde yaz kış olmassa olmazımdır.Eminim sunumu kadar güzel ve lezzetlidir çorban.Ellerine sağlık
sevgiler

Saglıklımutfak dedi ki...

Vallahi yaz kış farketmez çorbaya bayılırım. Ellerine sağlık canım

Unknown dedi ki...

Özge'm eline sağlık, pek de güzel olmuş. Baklanın mevsimi kısa, zeytinyağlısı, çorbası, sebep yaratıp durup durup yemeli.

yemekbiraşk dedi ki...

nefis olmuş bu çorba özgecim
eline sağlık
sevgiler..

Gülcan dedi ki...

görünümü çok güzel eminimki tadıda öyledir ellerinize sağlık sevgiler.

MUTFAKISTAN dedi ki...

HIC DENEMEDIM TADINI MERAK ETTIM
TARIFI ALDIM ELLERINE SAGLIK
COK GUZEL GORUNUYOR
SEVGILER

Eya dedi ki...

Bende corbaciyim..hele böyle degisik lezzetleri denem gerekir mutlaka...ellerine saglik, A´la Ask pastasi icin tebrikler...sevgiler

zehra

Narince dedi ki...

Çorbasız olmaz! Baklanın tadını yoğurt daha ortaya çıkarıyor, ellerine sağlık sevgili Özge.

Melange dedi ki...

Corba benimde yaz kis vazgecilmezlerimden..cok lezzetli görünüyor, en kisa zamanda deneyecegimi saniyorum, ellerinize saglik :)

kalpkurabiye dedi ki...

olmaz tabii :) yazın soğuğunu, yoğurtlusunu kışın her türlüsünü eksik etmeyiz:)
ellerine sağlık Özgeciğim :)
Bakla çorbası ilk başta hmm dedirtse de tadınıs evenler hayır diyemezler sanırım :)

Nehir Butik Pasta dedi ki...

bu çorba nefis oluyor ellerine sağlık Özgecim

mimosacafe dedi ki...

Özgeee! Harika olmuş bu çorba çok beğendim ellerine sağlık. Yaparım kısmetse. Öptüm seni.

zemberekkuşu dedi ki...

Soğanları haşlama işini çok tuttum, çok güzel bir çorba olmuş, elinize sağlık:))Maydonoz yerine dereotu koysak nasıl olur dersiniz?
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Kesinlikle çorba ne kadar kışın aranır gibi görünse de her mevsim sofraların baştacı. Ben de bakla ile değişik ne yapabilirim diye düşünüyordum. Bu çorba iyi bir fikir. Ellerine sağlık.

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Özgecim bu çorbayı bende taze fasulye ile yapıyorum. Tavsiye ederim:)

Ellerine sağlık. Çok güzel bir paylaşım olmuş.
Sevgiler

Elifinelizi dedi ki...

hmmm çok leziz ağzımın suyu aktı gerçekten :) hemen deniyeceğim

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerinize saglik Ozge'cigim, harika gorunuyor. Hele baklayi cok seven ben icin :)

Sevgi ve selamlar.

Deli Anne dedi ki...

Hiç yoktan canım çorba çekti.. ama bu çorbayı tabi..

Özge S. dedi ki...

Eski hareketli günler geri geldi gibi, blog camiası yine yeniden hareketli... Güzel yorumlar için teşekkürler!

Sevgili zemberekkuşu (çok güzel bir nick) dereotu çok baskın bir bahar, bakla tadını bastırmasın diye maydanoz koydum kapatınca, demlenirken... Daha yumuşak içimli oldu... Elbette dereotu da denenebilir ama maksat biraz da yemekten farklı kılmak.

Fasülye ile de denerim Tijen ilk fırsatta...

Bahar geldi, sebzeler meyveler çeşitlendi tadını çıkartmak gerek, keyifli günler!

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerine sağlık Özgecim bir çorbasever olarak bayıldım bu çorbaya çokta severim baklayı :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...