3 Ocak 2012 Salı

Geç kalmış kutlama... İnanmak, hayaller ve güzel dilekler!

Bir gün düşünün, maddi-manevi tüm umutlarınızı bağladığınız, nasıl geçerse o gün, geri kalan 364 günün akıbetini çoktan tasarladığınız, uğraşlara girip tadından yenmez hale getirip, güzel geçmesi için çabaladığınız tek bir gün...Bir önceki yılın son gününden, yeni yılın ilk gününde bahsediyorum elbette! Akıl sır erdiremiyorum; İnanmak, hayaller kurmak; salt bu iki eylem bile bence bizleri emellerimize yaklaştırmaya, motive etmeye yeterken neden bir gün sadece bu inanç ve enerji seviyesinde olduğumuza...

Düşünün bir kere, çocukken neden daha çok para buluruz? Çünkü düşmemek için ileriye, önümüze dikkatle bakarız, farkında olmadan hayatı es geçmez, detaylarına yoğunlaşırız.(Tabi bir de para bulmak fırsat ise, boydan hallice fırsatlara o kadar yakınız. Fırsatlara yakın olmak, bunu unutmamak gerek!)

Gelin görün ki; büyüyünce akıllar başka yerde, donuk bir yüzle, nereden nereye gittiğimizin bile farkında olmadan otomatize olmuş manevralar ile ulaşırız gitmemiz gereken yere! İşte bu yüzden, bir güne sadece bir güne umut bağlıyoruz bence! Halbuki bereket gelsin diye evimizin tüm ışıklarını açtığımızı unutmasak, bolluk için kapımızda kırdığımız narı aklımızın bir köşesinde saklasak, sadece o gün değil her gün elimizden geldiğince kılığımıza, soframıza, ruh halimize çeki düzen versek, bize her gün yeni yılın ilk günü olur. Yeni yıla haksızlık etmemek gerek, biz aynı biz olduğumuz sürece üçü beşi, bilmem kaçı daha aynı geçer nihayetinde...

Yukarıdaki notlar önce kendime sonra benim gibilere...

Uğraştık, didindik “aman canım ne var bundan iki dakikada hazırladım” edasıyla kendi çapımızca harikalar yarattık.

Herkesin katkısı ile sofralar kurduk; imkanlarımız elverdiğince donattık. Hazırladıklarımıza minik yeşillikler, garnitürler ve baharat ile süslemeler yaptık, bir nevi hava kattık.

En önemlisi hep birlikte yedik, içtik, güldük, eğlendik... Bir yeni yıla daha sanki hiç dünyevi derdimiz yokmuşçasına heyecan ve yüksek beklentiler ile girdik! Şimdi durun ve o anın heyecanını hatırlayın ve her daraldığınızda, sizi daraltan hislerden-düşüncelerden kurtulmak adına, o ana dönün; heyecan dolu geri sayan, beklenti dolu ufka bakan kendinizi hatırlayın! (Biliyorum demekle olmuyor ama deneyin; bu yılbaşını değilse bile sizin için güzel olan başka bir günü düşünün...)

Unutmayın iş bizde bitiyor, biz aynı bizken sadece yeni diye bir yıla o kadar yüklenmemek gerek!

Hepimize tadı tuzu kararında, kıvamı yerinde, damak dolusu lezzetlere gebe, afiyette bir yıl dilerim.

Güzel haberler ve yeni tarifler ile geri geleceğim... (Evet, inanıyorum ve hayaller kuruyorum.)

14 yorum:

DATLIM dedi ki...

Okurken yüreğimden birşey koptu sanki...o kadar yürekten katılıyorum ki ve bazen kendime okadar kızıyorum ki...Umutların bittiği yerde bir umut yeşertmeyiküçükken çok yapardık şimdi neden yapamıyorum! Zamanın gerisinde kalmak zamanın altında ezilmek bana göre değil diyorum hamle yapıyorum çok zorda olsa o ağırlıkla kalkıyorum ...ama o ağırlığı atamıyorum!

Özge S. dedi ki...

@Datlım : Ne kadar içten bir yorum paylaşmışsınız, umarım tez zamanda atabilirsiniz ağırlıklarınızı üzerinizden! İnanmak ve hayal kurmak... Deneyin, hafifleyin... Mutlu yıllar dilerim..

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

canım haklısın dünya aynı günler aynı saatler aynı
değişen ve deiğiştiren bizleriz
yeni yılın sağlık huzur ve mutluluk içinde geçmesi dleğiyle
sevgiler:)

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Mutlu sağlıklı huzurlu günler :)

zerrin-misss dedi ki...

temize çekebilmek ve yeni başlangıçlar için insanlar yeni sayfa arayışında oluyorlar. Pazartesi gelsin diyete başlayacağım, kurban bayramından sonra sigarayı bırakacağım şu yeni yıl gelsin kesin spora gideceğim gibi.. :) Sanırım tüm mesele bu özgeciğim.

Sımmsıcak sevgiler.. nice mutlu güzel senelere..

Çiçeklendim dedi ki...

Mutlu yıllar :)

Tümay Öztürk dedi ki...

Canım sanada herşeyin gönlünce olduğu bir yıl diliyorum:)

Pelin dedi ki...

Güzel ve sağlıklı bir yıl diliyorum size ve sevdiklerinize.
Sevgilerimle

Tijen dedi ki...

Biraz önce Sertap Erener'in yeni (sanırım) bir şarkısını dinledim: "hele bir uyuyalım" diyordum (galiba). Yarın yeni bir gün. Evet, yarın hep yeni bir gün. Nice yıllara, tüm sevdiklerinle.

Aybike Ceylan dedi ki...

Harika bir yil diliyorum tekrar, saglikla, bereket ve mutlulukla.

Sevgi ve selamlar...

Deli Anne dedi ki...

Tebrik ederim arkadaşım.. almışsın Blog Ödülünü duydum, bayağı sevindim:)

Brice'nin Babası dedi ki...

Ödülünü duyduk çok gururlandık. Tebrik ederiz.

Chilek dedi ki...

Özgeee ben tariflerini çok özledim, hemen dön artık!

nohut oda dedi ki...

harıka kazanmıssınız tebrıkler..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...