13 Ocak 2012 Cuma

"Burrito"nun Türkçesi nedir?

Siz hiç lavaşa esmer pirinçten pilav, salata veya kırmızı meksika fasülyesi sardınız mı? Meksikalılar sarıyor ve acı mı acı soslar ile her öğünlerinde buna benzer yemekler ile besleniyor. Aslına bakarsanız baharat ve tüketim şekli göz önünde tutulduğundan çok da uzak değiliz bu beslenme şekline. Burrito bizim bildiğimiz dürüm aslında ama içi Meksika’ya özgü öğeler ile dolduruluyor. Nereden mi geldi aklıma? Dolapta sakladığım bir kutu kırmızı fasülyeyi gördüğümde sabah kahvaltısında nasıl yenilebilir diye düşündüm, sonra bir gün Ellie Krieger’da izlediğim bölüm geldi aklıma; canı ne istiyorsa lavaşa sarıyor, adına kahvaltılık burrito diyor. Avokadomuz yok hazırda her daim evet onlar gibi ama olur mu olur? Ben de dolabı karıştırdım, kendi tarifimi hazırladım sabahın bir vaktinde...

Kahvaltılık dürüm – burrito için malzemelerimiz;

  • 2 yumurta
  • 50 gr. beyaz peynir – kibrit kutusu büyüklüğünde
  • ¼ su bardağı rendelenmiş taze kaşar
  • 3 yemek kaşığı kırmızı meksika fasülyesi
  • 2-3 adet kiraz domates
  • ½ adet yeşil biber
  • 1 adet taze soğan
  • 2 yaprak marul
  • 1 adet lavaş
  • Tuz – karabiber

Öncelikle 2 yemek kaşığı sıvıyağ koyduğunuz tavaya yumurtaları kırın ve karıştırarak pişirmeye başlayın.

Yumurtalar pişmeye yaklaşınca üzerine beyaz peyiniri ekleyin ve peynir eriyene kadar kısık ateşte pişirmeye devam edin. Buna yurt dışında “scrambled eggs” diyorlar, süt ekleyerek daha da akışkan bir hale getirebilirsiniz.

Pişen yumurtaların ocağını kapatın ve bir yemek kaşığı yağ eklediğiniz diğer tavada ince ince doğradığınız taze soğanı kavurun ardından kırmızı fasülyeleri ekleyin ve ısınması için ara ara karıştırırak bir kaç dakika pişirin. (Ne kadar yakıştıklarına inanamazsınız.)

Isıttığınız lavaşın içine yumurtayı, kırmızı fasülyeleri, peynir ile domates ve biberi ekleyin. Karabiber ile çeşnilendirin ve lavaşı sıkıca sarın.

Bakmayın okurken zahmetliymiş gibi durduğuna, kısa bir süre içinde oldukça besleyici bir dürüm ile günün en önemli öğününü hazırlayabilirsiniz. Boşuna demiyorlar krallar gibi kahvaltı edin diye... Hem lezzetli hem de besleyici, uzun bir süre boyunca acıkmayacağınızı garanti edebilirim.

Farklı lezzetlere açık olduğunuz afiyette günler dilerim.

19 yorum:

ANALI KIZLI HER TELDEN dedi ki...

günaydınlar canım ne güzel bir kahvaltı olmuş bu böyle bende çok severim böyle değişik şeyler yemeyi denemek isterim bir kahvaltıda afiyetler olsun

DATLIM dedi ki...

Sabaha protein ile başlamak...harika bir tarif :) uyanık kalalım öğlene kadar abur cubura son :)

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Çok farklı ve çok leziz görünüyor. En kısa zamanda denemeli. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...
(Yemek Sevdam)

Esma Ercengiz dedi ki...

Özgecim öncelikle blog ödüllerindeki başarından ötürü seni kutluyorum..
Tarife gelince, yine yaratıcı, güzel bir tarif. Bu şekilde farklı tadlar elde etmek de mümkün.. Aklıma düşürdüğün için de teşekkürler:)

Chilek dedi ki...

Özge, ellerine sağlık canım. Nefis görünüyor;)

Çiçeklendim dedi ki...

Harika gözüküyor. Farklı tatlara sunumlara bayılırım:)

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Özge hem besleyici hem de görüntü çok güzel. ellerine sağlık

Saglıklımutfak dedi ki...

Canım çekti yaaaa. Eline sağlık Özgeciimm

Narince dedi ki...

Yok ben illa etli isterim burittomu:))

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Sabah işe gitmeden önce hazırladıysan kocaman bir bravooo benden:)))

Ben bu dürümü yersem koca bir gün hiç bir şey yemem sanırım. Koca gün tok tutar bu nefis lezzet:)

Ellerine sağlık Özge

Bayıldım

sevgiler

B'r'cm'marinmabed' dedi ki...

Çok iştah açıcı görünüyor, ben de bir keresinde bu meksika fasulyesini püre şeklnde içine sürerek yemiştim, ellerinize sağlık...

Benden Bizden dedi ki...

harika oldu ellerine saglik, scrambled eggs i cok severim, bunu da deneyecegim :)

ANNEMİNELİ dedi ki...

Anadoluda bu tür yapılan dürümlere sıkım, sıkma da denir..öptüm...

sibelyalcincom dedi ki...

Hem besleyici hemde lezzetli görünüyor:))

Unknown dedi ki...

Paylaşım için teşekkürler, izlemeye aldım sizi, bende bloguma beklerim...

Elifinelizi dedi ki...

Puncake tarifi için gelmiştim bak sabah sabah iştahım açıldı çok müthiş görünüyor en yakın fırsatta deniyeceğim

Elifinelizi dedi ki...

site içi arama yok galiba sanırım :( halen pancake tarifi arıyorum :(

Elifinelizi dedi ki...

hhee heee kendi yazımdan buldum :) bugün aklımdan hiç çıkmadı bu dürüm . Bende elimde olmayan malzemeleri aldım . Ve yarın krallar gibi akşam yemeği yiyeceğim
zaten sıvıyağda tazesoğanı kavurmak dedinya bittim :)

Özge S. dedi ki...

öneriler dikkate alındı blog içi arama eklendi:) Teşekkürler!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...