18 Haziran 2012 Pazartesi

Gevrek ve Karamelize, Misket Limonlu Kurabiye...

Uzunca bir süredir cumartesilerin bana ait geçmesi halini unuttum ben, bir buçuk sene boyunca her Cumartesi iş güç peşindeydim. Ama son bir kaç haftadır artık Cumartesi mesaileri seyreldi, ilk başta afalladım, uykuyu sevmem zaten ama bu kadar boşlukta bünye ne yapacağını şaşırdı. İlk haftayı pek çok kadın gibi kuaförde geçirdim, dükkan dahilindeki her tür hizmetten faydalandım, hatta saçlarıma bu yaşımda ilk defa bir ışıltı (bu terimi de kuaförde kaptım) bile kattım. Ama her hafta da böyle geçirilmez ki, eminim geçirenler vardır ama ben? İkinci hafta aile, arkadaş derken bir gün içinde uzunca süredir görmediğim herkesin kapısında bitiverdim. Eee, sırada? Ne yapardım ki ben eskiden?

Bu hafta kendimi oyalama başlığı altında Kadıköy’e gittim, takım elbiseden başka bir şey giymeyen benim zevkim bir hayli körelmiş ki, onca rengarenk vitrine neredeyse eli boş balık pazarına indim. Millet mevsim renklerini kıyafetleriyle üzerinde taşımak isterken ben balık pazarında kendimden geçip mutfağıma, tabağıma taşıdım o güzellikleri. İşte bu limon, misket limonu... Tadı da adı gibi keyifli!


Misket limonu deyince aklıma önce somon geldi, sonra levrek ama daha önce deneyip de paylaşma fırsatı bulamadığım misket limonlu kurabiyeyi yapmaya karar verdim. Mis kokulu, hafif ekşi ama gevrek, karamelize bir kurabiyenin tarifi var bugün burada, malzemelerimiz:

  • 1 adet misket limonu (kabuğu ve suyu kullanılacak)
  • 1 adet yumurta
  • 1 yemek kaşığı tepeleme margarin
  • 2 çay bardağı esmer şeker
  • 2,5 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • Ceviz veya Fındık (Süslemek için)

Misket limonunu bulduk ya suyundan, kabuğundan her halinden faydalanacağız. Tüm malzemeleri bir kapta bir araya getirdikten sonra, öncelikle misket limonunun kabuğunu rayihasını kurabiyemize aktarması için rendeleyeceğiz, ardında da suyunu bir güzel sıkıp kurabiye hamuruna ekleyeceğiz.


Unutmadan, çıkacak suyu, rendelenecek kabuğu kalmayan limondan geri de kalanları bu yaz sıcağında – üstelik fırının çalıştığı bir mutfakta-  ferahlamak için içme suyuma kattım, bir tat verdi ki suya sormayın, bulursanız mutlaka siz de deneyin...


Tüm malzemeyi kabın kıyısında kenarında un kalmayana kadar yoğuruyor ve pamuk gibi yumuşacık, mis kokulu bir hamur elde ediyoruz. Yoğurduk yoruldu(k), şimdi onun kendini, bizim de mutfağımızı toparlamamıza yarım saat kadar izin veriyoruz.


Fırını önceden ısınması için 160 C o ye ayarlıyoruz. Hamuru un serptiğimiz tezgahta oklava ile açıyoruz ve ister kalıp, ister bir su bardağı yardımıyla şekilli olarak kesiyoruz.  


Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine kurabiyeleri yerleştiriyoruz. 


Önceden ısınan fırında ara ara kontrol ederek 15-20 dakika süre ile pişiriyoruz.


Bir limon ile nereden nereye... Duyularımızın açık olması sayesinde minnacık bir limon bile bizleri tetikleyip, ilham kaynağı olup bizi mutfağa sokabiliyor işte, görüyorsunuz. İlham dolu, üretken ve keyifli bir hafta geçirmeniz dileğiyle...
Afiyet olsun!

7 yorum:

Canan Demirbağ dedi ki...

Bir bardak soğuk limonatayla harika gider,ellerinize sağlık..

muhabbetsofrasi dedi ki...

ne niyet ne kısmet diye buna denir sanırım

balık düşüncesi kurabiyeye dönüşmüş :)

eline sağlık

haa bu arada misket limonu bulamassak normal limonla yapsak olmuyor mu :)

Unknown dedi ki...

Çok güzel görünüyor çokda güzel tadı vardır mutlaka.ellerinize sağlık

Saglıklımutfak dedi ki...

Çayım şimdi geldi ve yanına alasım geldi bir tane. hoşgeldin diyelim mi artık Özgeeeeeeeeeeee

Tatlı Kiraz dedi ki...

aaay diette olan bana ne kadar cazip ve lezzetli gozukuyor
ellerinize saglik
benim blogumada beklerim
http://tatlikiraz.blogspot.nl/

Sistem dedi ki...

Teşekkürler. Çok güzel bir blogunuz ve faydalı paylaşımlarınız var.

LerzanKaradan.com dedi ki...

bende tatmak isterdim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...