16 Eylül 2010 Perşembe

Ballı Kabak, Balkabağı...

Kötü kolestrolü düşürmek, vücudu hastalıklara karşı korumak, kan şekerini dengelemek ve sağlıklı bir sindirim sistemine sahip olmak için bildiğiniz gibi vücudun “lif”e gereksinimi var. Malum balkabağı da harika bir lif kaynağı, ayrıca başkaca vitamin ve mineraller bakımından da zengin. O zaman madem sezonunu da açtık, tatlı yapmadan olmaz değil mi?

Dr. Yasemin Bradley'nin, eşi Anthony Bradley ile yazmış olduğu "Bradley Mutfağı" kitabından esinlenerek, tarifi biraz da farklılaştırarak, geleneksel metotlardan yine biraz uzaklaşıyoruz bugün. Bardak bardak kullanılan beyaz şeker ile aramıza mesafe koyuyoruz ve dışarıdan müdahaleden vazgeçip fırında kabağın bize kendi şekerini sunmasına izin veriyoruz...

Fırında karamelize balkabağı tatlısı” için malzemelerimiz,

  • 500 gr. kabak – yaklaşık 2 dilim
  • 3-4 yemek kaşığı bal
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 2 yemek kaşığı su
  • Süslemek için 50 gr. ceviz

Fırını önceden ısınması için 200 °C ye ayarlayın. Balkabaklarını kuşbaşı doğrayın ve bir kasede ballı, tarçınlı su ile karıştırın. Karışım balkabaklarına iyice bulaşsın.

Ardından, yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine dökün ve 25-30 dakika fırınlayın.

Ara ara balkabaklarını kontrol edin, fırın gücünüze bağlı olarak kabaklar yansın istemeyiz. Pişirme süresinin yarısında, ellerinizi yakmamaya özen göstererek, tepsideki kabakları biraz karıştırın, böylece kızarmayan yönleri de kızaracaktır.

Fırında çıkarınca üzerinde ceviz serperek ve/veya dilerseniz 1 top sütlü dondurma ekleyerek servis yapabilirsiniz.

Şayet tencerede, şerbet ile kaynatılan kabak tatlısına alışıksanız, beklentileriniz karşılanmayabilir, çünkü o kadar da şerbetli değil. Ancak, lifli yapısını algılayabildiğiniz bir doku ve kabağın kendi şekerine şahit olabileceğiniz bir tat çıkıyor karşınıza. Benim gibi çantanıza minik bir kutu koyup, ara öğün olarak bir kaç parça tüketerek açlığınızı bastırabileceğiniz cinsten bir tatlı oluveriyor.

Tatlı, sağlıklı günler...

5 yorum:

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canımın içi bloguna ugramayı seviyorum, her seferinde yorum bırakıyorum,işallah sıkmıyorum.Kabaklara bayıldım....Sevgimle öptüm.....

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Nefis gorunuyor, ellerine saglik. Bende corbasini cok seviyorum.

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Özgecim oldukça değişik bir tarifmiş bu, ben balkabağı sevmem. Ama sırf faydasından ötürü her yıl mutlaka bir iki defa pişer evde, bu hali hoşuma gitti benim fakat eşim ne der bilmiyorum böyle şerbetsiz görünce. az birşey kendime denemek isterim. eline sağlık

Özge S. dedi ki...

Zehra Hanım, ne sıkması aksine mutlanıyorum, güzel ve içten yorumlarınız ile...

Selma çok teşekkür ederim. Evet çorba üzerinde çalışıyorum ve balkabaklı yeni tarifler yolda, takibe devam!

Yasemin Hanım, ben de tatlı deyince elbette ilk balkabağını sıralamam ama dediğiniz gibi faydaları ortada, bünyeyi beslemek gerek! Sağlıklı ve şeker ihtiyacını bir nebze giderecek bir artıştırmalık olarak bence tatminkar...

Sevgilerimle,

pelince dedi ki...

Çok değişik ve hoş bir sunum olmuş,bende tatlısını ve pastasını çok severim...
ellerine sağlık..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...