29 Eylül 2010 Çarşamba

Kulaktan Kulağa Mutfağa...

Yaza veda turları kapsamında sebzelere meyvelere kaptırdım kendimi bu aralar, uzun zaman oldu sudan gelen lezzetler ile tarif paylaşmayalı. Deniz ürünlerine atfettiğimiz önem aşikar ve hazır karides artık fiziken kolay erişebilir bir ürün iken, bugün mutfağa ilk defa arkadaş tavsiyesi ile giriyorum, elimde kulaktan kulağa bir tarif ile...

Tarifimizde dünya mutfaklarından esintiler olacak bugün. Esinti diyorum, zira Uzak Doğu mutfağında kullanılan malzemelerden sadece bir kaçı olacak malzemelerimiz arasında. Yoksa ne bahse konu arkadaş Uzak Doğu’dan, ne de ben Uzak Doğu mutfak yeteneklerine yeteri kadar hakimim... Gerçi bazen bir çekirge kadar çevik olduğum söylenir ama?

Şaka bir yana, arkadaş tavsiyesi ile yola çıkıp, tarife biraz “Sütüme Sarelleme Karışma!” ruhu, biraz da uzun yollardan mutfağıma gelen sebzelerden katınca, bakalım beğenecek misiniz?

Ballı Karides Soslu Çin Makarnası için malzemelerimiz;

  • 1 paket noodle - Çin makarnası
  • 250 gr taze veya donmuş karides
  • 50 gr. yer fıstığı
  • 4 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 7-8 adet tatlı yeşil sivribiber
  • 2 adet orta boy soğan
  • 2-3 adet taze soğan – yeşil kısımları dahil
  • 2 diş sarımsak
  • ½ su bardağı soya sosu
  • 2 yemek kaşığı bal
  • 1 çay kaşığı toz kırmızı biber
  • ½ çay kaşığı karabiber
  • ½ çay kaşığı toz zencefil

Tarif 4 kişilik bu sebeple, öncelikle bütün paket “Çin Makarnası”nı 1-1,5lt. kaynamış suya koyun ve sos hazır olana dek yumuşamaya bırakın.

Çin makarnaları yumuşarken, hem taze hem de kuru soğanları soğanları küçük parçalar halinde doğrayın ve yağ koyduğunuz, hafif kızdırdığınız (wok) tavada 2-3 dakikalığına kavurmaya başlayın. Ardından minik halkalar seklinde doğradığınız biberleri de ekleyin ve 2-3 dakika süre ile kavurmaya devam edin. Karidesler çabuk piştiği için sona yaklaşırken eklemekte fayda var.

Ben taze buldum ancak siz dondurulmuş karides kullanıyorsanız çözdürüp hemen tavaya ekleyebilirsiniz. Taze ise önceden az tuzlu suda 5 dakika haşlayıp, ayıklamanız gerekecek, ancak gözünüz korkmasın, çok pratik bir işlem, hele bir de eliniz alışınca... Ayrıca zaten artık balıkçılarda ve sabit pazarlarda haşlanıp, soyulmuş olarak rahatlıkla karides bulabiliyorsunuz. Biberler ve soğanlar kavrulunca soyulmuş karidesleri de tavaya ekleyin.

Karidesler tavanın ısısıyla suyunu verecektir, su çekilince, 3-4 yemek kaşığı soya sosu, sarımsak rendesi, yer fıstığı ve baharatı ekleyin. Yer fıstığı fazla su çekmesin, kıtır dokusunu korusun istiyoruz, bu sebeple sona doğru ekliyoruz. Son olarak haşlanan makarnayı eklemeden önce tavaya balı ilave edin ve tüm malzemeyi iyice karıştırın.

Artık dilerseniz tavada makarnayı sos ile iyice karıştırarak, dilerseniz de tabaklara servis yaptığınız makarnaların üzerine ayrıca ekleyerek servis yapabilirsiniz.

Donmuş karides zaten hafif tuzlu, ayrıca soya sosu da bilindiği üzere tuzlu, dolayısıyla ekstra tuza ihtiyaç yok, eksik kalırsa kalan soya sosunu kullanabilirsiniz. Malum fazla tuz sağlığımızı tehdit ediyor.

Bu tarifi hazırlamak malzemeleri doğramak dahil 20 dakikayı aşmıyor. Malzemeler şans eseri evde varsa, acil misafir baskını halinde, beğeni ile karşılanan,pratik bir tarif. Üstelik sıklık ile tercih edilmeyen tatlar içermesi sebebiyle damağa farklı bir tat katma ihtiyacı duyduğunuz hallerde, denemeye değer nitelikte...

Beğendiğinizi umut ederim, afiyet olsun!

9 yorum:

papatya dedi ki...

Yine 10 numara ve tam benim tadak tadıma uygun. Eline sağlık!

kitchenart-ist dedi ki...

Noodle yemeğe bayılırım, özellikle sebzelisine.Ancak bu sebezeliyi geçebilir nitelikte:)
'Kesinlikle denenecekler' listesine alıyorum...
Sevgiler,
kitchenart-ist

Kertenkele dedi ki...

Çok beğeniyorum siteni:)
GIA - Hafif Tarif

asli dedi ki...

Evde öylece durup duran bir paket noodle vardı. Bu güzel tarifi denemek lazım:).
Ellerine sağlık..
Sevgiler..
aslı
http://www.kristalkelebek.com/

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canım,çok güzel olmuş ellerine sağlık; benim hiç hoşlanmadığım bir lezzettir.Yiyenlere afiyet olun derim....Öptüm....

Tümay Öztürk dedi ki...

Noodle çok severim zaten:) Ellerine sağlık nefis duruyor. hele de içindeki karidesler ve soya sosu harika!

Tijen dedi ki...

Tarifi okuyunca Çin yemeklerini özlediğimi farkettim. Gerçi ben Japon mutfağını Çin mutfağına tercih ediyorum ama Çin mutfağından da sevdiğim lezzetler yok değil. Afiyetler olsun!

beste dedi ki...

bayilirim cin mutfagina bravo cekirge:)

Elçin Yeşilpınar dedi ki...

Özgecim meraba, somonlu noodle tarifini koymadan senin noodle'ını gördüm. Görüntüsünden ne kadar lezzetli olduğu hemen anlaşılıyor. Direk tüm tencereyi masaya götürüp hep beraber içinden yemek yada salata gibi tabaklara alıp yemek çok zevkli olacak gibi gözüküyor.Kendi yazımı yazıyımda sonra sana haber veriyim diyecektim. Sen benden önce davrandın. En yakın zamanda tarifini deneyeceğim. Ellerine sağlık, sevgiler Cinchin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...