19 Kasım 2010 Cuma

Ne çıkar ufacık bir kaçamaktan?

Sürekli olarak sağlıklı beslenen, düzenli diyetisyen kontrolünde olan veya sağlıklı beslenmeyi yaşam tarzı olarak benimsemiş insanların bile dönem dönem kaçamak yapmaya meyili vardır. Aklımıza soslar, patates kızartmaları, abur cuburlar düşer ara ara, sonra ver elini hazır gıdalar! Evet kabul edin, özellikle kadınlar, bazen hepimizin aklının çelindiği günler yok mudur?

Ne çıkar ufacık bir kaçamaktan” deriz, hatta motivasyon için beslenme uzmanları bile bunu önermiyor mu? İşte böyle günleri bile nispeten daha zararsız kılabiliriz. Yanlış okumadınız, bir kaç dakika, el altında duran bir kaç pratik tarif ile en azında yağ-tuz deposu hazır soslar yerine, daha sağlıklılarını hazırlayıp, lezzeti yakalayabiliriz...

Birazdan detayları ile paylaşacağım, bir porsiyon patates cipsi ve bir porsiyon baharatlı ızgara tavuğuma eşlik eden tartar sos için malzemelerimiz,

  • 5 yemek kaşığı süzme yoğurt
  • 1 yemek kaşığı mayonez
  • ¼ su bardağı kornişon turşu
  • 1 taze soğan
  • 1 yemek kaşığı kapari ( isteğe bağlı)

Turşu ve yeşil kısımları da dahil olmak üzere yeşil soğanı ince ince doğrayın.

Ardından süzme yoğurt ve mayonez ile karıştırın. Kapari varsa evde bir yemek kaşığı aroma katması için karışıma ekleyin.

Yarım saat süre ile, özellikle taze soğanın rayihasını yoğurta vermesi ve biraz sulanması için sosu buzdolabında bekletin, bu süre içinde sosunuzun beraberinde tüketmek istediğiniz atıştırmalıkları hazırlayabilirsiniz. İşte bu kadar pratik ve neredeyse her an hepimizin evinde olabilecek malzemeler ile...

Bu sosu not edin, unutmayın, hem pratik hem de nispeten daha sağlıklı bir bandırmalık (dip sos). İlerleyen zamanlarda bu sosun yakıştığı diğer tarifleri de paylaşacağım. Ve gerçekten kaçamak olması için, beraberinde abur cubur tüketme sıklığını olabildiğince seyrek tutun, zira beslenme uzmanlarınız ile sorun yaşamak istemem!

Gelecek tarifler abur cubur olmayacak, takibe devam! Mutlu atıştırmalar, tadını çıkarın...

Afiyet olsun.

4 yorum:

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Sana katiliyorum, arada bir kacamak olmali. Bende su son gunler cok abur cubur yiyorum. Icimdeki minik cok mu acikiyor ne?:) Sucu ona veriyorum baska carem yok! Normelde bu kadar yiyemem inan bana. Bir gun kacamak yaptiysam ondan sonraki bilmem kac gun agzima abur cubur atamam. Ama artik oyle degil. Neyse minik kuzum gelsin, ondan sonra dusunuruz artik kilolari. Simdiden biliyorum ne kadar cok stres yapacagini:) Neyse... senin tarife gelince, harika. Bende sarimsakli sos yaptigim zaman mutlaka suzme yogurt ve mayonez ile yaparim. Cok guzel oluyor, illaki hep mayonez kullanmak gerekmiyor. Cok yazdim... :) kendine ii bak.

Turistik Aile dedi ki...

Sos bir harika. Köfteyle de iyi gider diye düşündüm. Bu aralar bayram münasebetiyle kaçamak sayısı fazla olunca cipsi bir baska sefere bırakmayı uygun gördüm., ellerine sağlık.))

Limon çiçekleri dedi ki...

Bu güzelliği yerken suçluluk duygusu dumayız dimi?Eminsin...:)

Unknown dedi ki...

Ben severim kaçamakları :)
Daha cazip ve tatlı olurlar..
Sos nefis gözüküyor canım,ellerine sağlık..Not edilip denenecek..
Mutlu haftalar diliyorum..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...