24 Kasım 2010 Çarşamba

Patates için zahmete girmeye değer!

Havalar bozdu, yine soğuklar geliyormuş. İyiydik, ama neden aramıza kara bulutlar girdi ki güneş ile? Beni zaten, biliyorsunuz, böyle havalar mahvediyor, günlük güneşlik değil aksine kapalı havalar… Havalar kapanınca otomatik olarak açılan bir iştahım var çünkü benim! Zaptedilmesi zor ve kolay kolay memnun edilemeyen bir iştah; çok riskli, şişmanlamaya-kontrol kaybetmeye meyilli.

Hal böyle olunca, ara öğünlerine dikkat ediyorum ve az biraz yemek için sabretmek gereken tarifler ile uğraşarak vakit geçiriyorum boş zamanlarımda. Bünyemin çığlıklarını bastırmasını, her gördüğü yemeğe saldırmamasını sağlıyorum! Kesmedi mi, önce koca bir bardak su içiyorum, oda sıcaklığında, oyalansın mide yemek pişerken diye…

Fotoğraf http://eaves.ca 'dan alınmıştır.

Su demişken, tarife geçmeden önce; tekrar altını çizeyim, su içmeyi kış geldi diye ihmal etmeyin. Farkında değiliz ama su her halükarda cildimizden buharlaşmaya devam ediyor. Su vucüdumuzun temel yapı taşlarından, spor yapıyorsanız şayet başlamadan evvel koca bir bardak için, 1 saatten uzun süre spor yapacaksanız aralarda da az az için, vücudunuzu susuz bırakmayın! Susuz kalmanın, yorgunluk ve sindirim problemlerine sebep olduğunu unutmayın!

Su ile yorgunluğu kovduk, gelelim kötü havaların/günlerin moral veren sebzesi patates ile yapacağımız peynirli patates köftesi için malzemelerimize;

  • 500 gr. patates - ~4 orta boy
  • 100 gr. böreklik peynir
  • 4 adet taze soğan – yeşil kısımları dahil
  • 3 yemek kaşığı dereotu
  • 1 yemek kaşığı limon suyu
  • 1 yumurta
  • Tuz, karabiber
  • Hazırlarken elleri unlamak için 2 yemek kaşığı un
  • Pişirmek için 3 yemek kaşığı yağ

Patatesleri iyice yıkayın ve soyun, pişmesini hızlandırmak için kuşbaşı dilimleyin ve haşlanmaya bırakın.

Patatesler haşlanırken, yeşillikleri ince ince doğrayın.

Bir kap içinde püre olacak kıvamda yumuşayan patatesleri ezin, içine böreklik peyniri, ince ince doğradığınız dereotu ve taze soğanları, yumurtayı, baharatı ekleyin.

Tadını keskinleştirmek için bir yemek kaşığı da limon suyu katın ve tüm malzemeler harmanlanana dek karıştırın.

Karışımdan bir tepeleme yemek kaşığı parçalar alın ve unladığınız ellerinizin arasında önce yuvarlayıp ardından bastırarak yassı köfteler hazırlayın. Bu malzeme ile yaklaşık 10-13 tane patates köftesi elde edeceksiniz.

Önceden ısıttığınız ve yağladığınız tavada önlü-arkalı renk değiştirene kadar pişirin.

Pratik diyemeyeceğim biraz zaman alıyor ama leziz ve bu, ruha iyi gelen, tarif için uğraşmaya değer bence! Özetle bu köfteyi yiyince siz de farkedeceksiniz ki kalbe değil; sakinliğe, huzura giden yol mideden geçiyor…

Huzurlu öğünler, afiyette günler!

32 yorum:

Adsız dedi ki...

Soğanı ağzıma suremem ama patatesi çok severim.denenesi bir tarif:) tskler ozgecim

Yeşim dedi ki...

Buna hayır diyemem :)çok severim patatesli tarifleri ...
Daha havalar soğumadan ben kiloları almaya başladım ufaktan ufaktan kış bastırınca ne yapacağımı düşünüyorum şimdiden:)))))

Duru Mutfak dedi ki...

Aaa bu çok güzel, tam benlik.

Unknown dedi ki...

Çok haklısın canım,su hayat demek,sağlık demek..
Eksik etmememiz lazım..
Ben de çoğu kez,açlığımı hafifletsin ve daha az yememe sebep olsun diye yemekten önce içiyorum,ama uzmanlar yemekten 1 saat önce ve sonra içilmesi gerektiğini söylüyor.
Bunu uygulamak benim için çok zor.
Köftelere gelince,çok harika gözüküyorlar,inşallah denicem ben de..
Ellerine sağlık canım..
Sağlıklı mutlu günler olsun..
sevgilerimle..

bir dilim bir tutam dedi ki...

Bu karsiciklimaz ve güzel lezzete pratik olmayiversin canim..
Bence herseye deger..Eline saglik.

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık, tarifleriniz çok güzel, açıklayıcı ve en önemlisi sağlıklı :)) Keşke işte olmasam da bunların hepsini denesem diyorum :))

Narince dedi ki...

Bence de uğraşmaya değer. Sevgilimin ricası var akşama etli patates yemeği pişecek, yanına pilav, ayva kompostosu, nasıl?

umutluhayat dedi ki...

ellerine sağlık canım enfes olmuş.anlatımın da resimleriyle çok aydınlatıcı.sevgilerimi gönderiyorum.

Özge S. dedi ki...

Sevgili annemüdürüm! çok faydalı ama en azında kavur da tüket, bir dene, bana güven:)

Vee hepinizin yorumlarından farkettim ki PATATES candır! Herkes seviyor, ben çalışmaya devam edeyim o zaman patates ile...

Zeliha, önce - sonra bilemem, herkes farklı konuşuyor, susuz kalma yeter:))

Bahar sık dişini, mesai sonrası yemek pişirmek hem terapi olur!

Narince, menü harika, tam kışlık! İstek parça çok yerinde olmuş:)

Unknown dedi ki...

bende yapar yapar yerim bayılırım ellerine sağlık

Bir Porsiyon Öykü dedi ki...

Degmez mi deger elbet, her turlusune bayilirim, her gun yiyebilirim ammmaaaa sevgili Mehtap'in sınıfındayim 20 gundur, patatese evet dedigi an bu tarifi kesin yapiyorum cok begendim ellerine saglik:)

dyt.kelebekdiyeti dedi ki...

diyet bozdurur bu tarif :)))

hem sıcak hemde yağda kızarmış patates... ama harika görünüyor...

benim şimdiki yazımda daha iyi yöntemler var mutlu olmak için :))

sevgiler.

sarımutfak-hande dedi ki...

çok güzeller çok
ellerine sağlık canım patates köftesini bende severim

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Özge harika bunlar, ben de dediğin gibi suyu biraz unutan biriyim. Şimdi okurken kalkıp gittim hemen bardağımı kaptım geldim. Köfteler benim patates düşmanı oğlumu da cezbeder mi acaba?

kalpkurabiye dedi ki...

Özgeciğim;
ellerin dert görmesin canım..
Su içmeyi böbrek taşı vakalarım yüzünden asla ihmal etmiyorum ben..
ve o bahsettiğin canavar iştahtan bende de var:)) üstelik hem yapasın var herşeyi hemde yiyesim:))
korkutucu:))
tehlikeli:))
patates köftelerin mücver ayarında olmuş pek de güzel olmuş ellerine sağlık canım..

GIA dedi ki...

İçinde un olmaması çok hoşuma gitti... Patatesi her şekilde severim, ama en sevdiğim şekli bu olabilir.

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Ozgecigim bence harika bir tarif! Biraz zahmetli dedigin gibi, ama normal bir yemek yapsanda ayni vakti harcayacaksin. Bir de herzaman et koftesi olmuyor:) Bu bile bol salata ile harika olur. Ellerine saglik.

Nehir Butik Pasta dedi ki...

çok lezzetli görünüyor hemde az yağda kızardığı için sağlıklı da bunu mutlaka yapıp miniklerimle yiyeceğim
sevgiler

Mimosa Café dedi ki...

hmm nefis görünmekte. sebzeli köftelere bayılıyorum. eline sağlık. sevgiler.

Tümay Öztürk dedi ki...

Tek kelime ile harika duruyor! Ellerine sağlık...

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Gerçekten de patatesin insanı mutlu eden bir yönü var. Belki de bu yüzden içine girdiği her yemeğe lezzet katar.
Patates köfteleri nefis görünüyor. Az yağda kızarmaları ise benim için ayrı bir tercih sebebi..Ellerine sağlık Özge:).
Sevgilerimle...
aslı

Bugday Tanesi dedi ki...

İyi ki okudum bu tarifi. Akşama misafir var,tatlı desen hazır yanında tuzlu ne yapsam diye düşünüp duruyordum :)
İşte budur,şans dile ki olsun...

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canım Merhabalar; patates paylaşımına ve köftelere bayıldım,ellerin dert görmesin,sevgimle öptüm.....

zarpandit dedi ki...

tariflerin uzun süredir takip ediyorumda terapi gibi :)

Tijen dedi ki...

Nasıl severim biliyor musun! Ama çoook oldu yemeyeli. Eskiden yeşil mercimekli patates köftesi yapardım, kitaplardan birinde tarifi olmalı.

ebru dedi ki...

patatesi cok severim, anneannecigim yapardi,birde icine kiyma koydugu sekli vardi, ama ben simdi cok uzaktayim, yaziyi okuyunca en azindan burada pisirip telefon ile arayayim dedim,
eline saglik,

Özge S. dedi ki...

O kadar içten ki yorumlarınız, okudukça mutlanıyorum! Tek tek hepinize iyi dilekleriz, beğenileriniz için teşekkür ediyorum!

kelebekdiyeti haklısın tabi biraz kalori var ama, ben dengelerim merak etme:)

Su unutanlar! unutmayın için, için ve canlanın!

Tijen, mutlaka bulurum ben o tarifi ne de olsa sadık okuyucuyum...

Zarpandit! Yorumun çok mutlu etti beni, yazana terapi evet ama okuyana da öyle ise ne mutlu bana!!!

Adsız dedi ki...

merhaba ,
Almanya'dan bir tarif var bilmiyorum biliyormusun abla? Biz beslenme saatinde yerdik muhteşem oluyor. Şimdi ben hiç evde yapılanı yemedim hazır paketten yedim. Sizin yaptığınız yuvarlaklardan birazdaha büyük hamburger köftesi büyüklüğü ve inceliğinde patatesleri tavada hafif kızartıp (istersen fırın-mikrodalga) üzerine o sıcakken elma ezmesi ( apfellmuss) sürüyorsun. Patatesin içerisinde hiçbirşey yok.Görüntüsü rendelenmiş patates görüntüsünde ama o patateslere o yuvarlıklığı verip nasıl kıvam verip öyle tutmuşlar bilmiyorum.. Yılbaşında evlerde de yapılıyor ve çok güzel bir ara öğün yada yemeklerin yanında yiyebiliyorsun.Öyle bir tarif biliyorsanız paylaşırsanız çok sevinirim.

Özge S. dedi ki...

Eski-Ashley, yeni Kon Tiki! senin şu yorumların beni çok güldürüyor, çok yaşa emi! Araştırırım merak etme, bulursam da denerim, tutarsa sana hemen haber veririm:)

Adsız dedi ki...

Bende seni seviyorum :)Bazı blogırların enerjisi ve yaydığı AURAsı fazla oluyor.Heralde sen onlardansın.

love and smile dedi ki...

offff nasıl canım çekttiii. Benim bunu tez zamanda yapmam lazım.
Peynirli herşeyi severim:)
bu arada çok su içerim. dediğiniz gibi çok önemli su.

Adsız dedi ki...

özgecim bunu yağlı kağıtta fırında yapsak nasıl olurki ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...