2 Nisan 2011 Cumartesi

Bir yarışma heyecanı... Yok mu bi' tabak daha?

Rutin iş-ev arası geçen yaşam haricinde, insanın hayatında sürekli olarak odaklandığı yoğunluğu unutturacak, uğraşacak mevzuları olmalı bence... Benim için biliyorsunuz, bu mevzu yemek ve fırsat buldukça yüksek sesli müzik eşliğinde yürümek, koşmak. Yemek mevzusunda farklı heyecanlar var hatta bu aralar hayatımda!


Maggi'nin blog yazarları ile çıktığı serüvene dahil oldum, çalışan bir kadın olmama karşılık hazır ürünler ile aram olmasa da, tariflerde bu malzemelerin kullanılmasının zorunluluk olmayışı "evet" dedirtti bana. O kadar sıcak bir ekip var ki bu serüvenin arkasında, bitmek tükenmek bilmeyen sorularıma tane tane cevap verdiler, beni samimiyetleri ile fethettiler...


Özeti şu ki; 32 blog yazarı, her hafta, yeni bir kategori ve temaya uygun olarak, tamamen hayal güçlerine ve damak zevklerine göre tariflerini hazırlayacak, Lezzet Ustası Sahrap Soysal ve Maggi Jürisi, tarifleri değerlendirecekler. 4 hafta süren elemeler sonunda, finale kalacak olan yazarlardan dereceye girip ödüle layık görülenler olacak!

Uzun lafın kısası, ilk haftayı geride bıraktım, lezzetin geleneği çorba temasına uygun bir çorba yaparak! Sırada ikinci hafta var, hazırlıklar tam gaz devam ediyor ancak sizlere ilk haftaya ait, beni ikinci haftaya taşıyan tarifimi bizzat anlatmak isterim... Umarım beğenirsiniz!

------------------------------------------------------------------------

Samimi içecektir çorba; eti, sebzeyi, suyu, bakliyatı kaynaştırır. İç ısıtır, doyurur, keyif verir, yerken yormaz çorba! Yoldan geldiğimizde, açlığımızı derecelendiremediğimizde, bazen sabah kalkınca ya da hasta olunca ne deriz hep? “Bir çorba olsun yeter”. Bir çorba hep yeter, ne de olsa çorba mideyi sarar sarmalar, şehriye/kesme ile doyurucu olur, baharat ile lezzetlenir, yumurta ile terbiyelenir, krema ile yoğunlaşır, kıvamlanıp su kattıkça çoğalır; herkese, her keseye uyar… Şu bir gerçek ki çorba canlandırır, kan şekerini artırır, kaybedilen suyu-tuzu vücuda geri kazandırır. Ahmet Rasim boşuna dememiş “Kana kuvvet, göze fer, bana (mideye) ciladır çorba” diye…

Türkiye, kültür mozaiği, medeniyetin beşiği, yüzlerce mirasın kesişimi; muhteviyat benzer, içecek hep çorba olsa da her köşesinden farklı bir ek, farklı bir tat… Mesela bakliyatlı süt çorbası, benim bildiğim en az 5 yöre sahiplenir, biri de biziz nitekim. Artık İstanbul’luyuz desek bile, tam 120 sene öncesinde red edemeyeceğimiz bir Trakya gerçeği var köklerimizde… Tarifler o zamanlar dilden dile, oradan okur yazar aile üyelerine, sonra annemin 37 yıllık artık lime lime olan defterine, peşi sıra benim yepyeni defterime… Kulaktan kulağa biraz değişse bile, yine sıcak, yine samimi bir lezzet nihayetinde…

Açlık bastıran, mide yatıştıran bakliyatlı süt çorbası için malzemelerimiz;

  • 1 çay bardağı kesme (erişte)
  • 1 çay bardağı mısır
  • 1 çay bardağı haşlanmış nohut
  • 2 su bardağı süt
  • 2 su bardağı su
  • 1 yumurta sarısı
  • 4 yemek kaşığı limon suyu
  • ½ çay kaşığı tuz
  • ½ çay kaşığı karabiber
  • 1 çay kaşığı nane
  • 1 tatlı kaşığı tereyağ

2 bardak süte iki bardak su ekleyin ve kaynamaya bırakın. Kaynayınca içine kesmeleri ekleyin ve 5 dakika sonra haşlanmış nohut ile mısırı da ekleyin. 10 dakika süre ile orta ateşte kaynatın.

Çalışan kadının en büyük kurtarıcısıdır dondurulmuş bakliyat, bir gece önceden ıslatılan nohut veya fasülye haşlanıp da derin dondurucuda torbalara paylaştırılıp saklandı mı, iki dakika da piyaz da olur çorba da Ama asıl dert o haşlanan nohutları soymaktır bazıları için, işte püf nokta tam burada: Kağıt mutfak havlusunun arasına nohutları koyun, havluyu ikiye katlayın ve hafifçe, bastırmadan havluyu dairesel olarak hareket ettirin. Havluyu açtığınızda göreceksiniz ki, nohut kabukları havluya yapışmış ve işinizi kolaylaştıracak şekilde ayıklanmış olacaktır.

Bir kaseye ayırdığınız yumurta sarısı ile limon suyuna, tencerede kaynayan çorbadan bir veya bir buçuk kepçe yavaş yavaş ekleyin ve terbiyeyi ılıştırın. Yumurtanın pişmesini engellemek için yavaş dökmek ve karıştırmak çok önemli, bunun için minik-pilli mikserlerden faydalanabilirsiniz.

Hazırladığınız terbiyeyi yine yavaş yavaş çorbaya ekleyin ve kesilmemesi için dikkatle karıştırın.

Bir taşım daha kaynatın öncelikle tuzu ve ardından baharatı ekleyin. Tuzu en son eklemek yine terbiyenin kesilmemesi için bir püf noktadır, unutmayın. Servis ederken, eriteceğiniz tereyağına ekleyeceğiniz bir tutam nane ile çorbanızı süsleyebilir ve lezzetine lezzet katabilirsiniz.

Afiyet olsun,

24 yorum:

Unknown dedi ki...

başarılar diliyorum...

BÜTÜ dedi ki...

Basarilar dilerim,hem calisip, hem yemek yarismasi bravo sana,corba cok güzel görünüyor ellerine saglik

mutfagabuyrun dedi ki...

harika bir çorba olmuş canım benim.başarılar diliyorum.

neval dedi ki...

selamlar
tariflerinizi seviyorum çünkü anlaşılır kelimelerle ve resimlerle anlatıyorsunuz,gözümüzde canlandırmaya gerek olmadan .
kolay gelsin

Ferkay dedi ki...

Nefiss Başarılar canım.
Sevgiler..

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık canım başarılar diliyorum...

Aylin TÜRKŞEN AYSEL dedi ki...

Eline sağlık Özge'm. Yarışmada başarılarının devamını dilerim.

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Ellerine sağlık Özge:))
Ne kadar keyifli anlatmışsın yani yazmışsın duygularını:))
Çorban nefis. Ellerine sağlık.
Başarılar dilerim sana:))
Sevgiler

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

çok besleyici bir çorba başarılar dilerim

Tümay Öztürk dedi ki...

Canım şimdiden başarılar diliyorum ikinci haftanda da. Çorbanı okumuştum çok hoşuma gitmişti. Hakketti 2. haftayı:) Ellerine sağlık canım...

memolininannesi dedi ki...

hadi bakalım canı gönülden başarı dileklerimle..

iki dirhem bi çekirdek dedi ki...

başarılar dilerim

çeşnici Handan dedi ki...

Çok güzel olmuş ellerine sağlık yarışmada başarılar dilerim.

Elifinelizi dedi ki...

Ayy ayyy yarışmalarada gitmiş bu nefis çorba ellerine sağlık::) başarılar..

yemekbiraşk dedi ki...

başarılar diliyorum canım gönlüne göre olsun:)
sevgilerimle..

Özgen dedi ki...

Eline sağlık arkadaşım çorban çok lezzetli ayrıca çok başarılar diliyorum umarım güzel bir başarı elde edrsin destekliyorum sevgiler...

Bengü dedi ki...

Özge'ciğim, ellerine sağlık. Yarışmada başarılar. Biz de oy kullanabilir miyiz? diye inceledim ancak farklı bir prosedür varmış :) Sevgiler.

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

itinalı bir çalışma olmuş ellerinize sağlık...

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerine sağlık Özgecim.Gerçekten çok güzele benziyor çorban. Başarılar canım

Tümay Öztürk dedi ki...

Çorban favorimdi zaten:) İnşallah sonuna kadar gidersin canım...Ellerine sağlık:)

Özge S. dedi ki...

güzel, içten ve destekleyici yorumlarınız ile beni ne kadar mutlu ettiniz bilemezsiniz! keyifle ve umutla hazırlandım teşvikleriniz ile ikinci haftaya... Çok çok teşekkürler!

lezzet-i mekan dedi ki...

hayırlısı olsun, başarılar diliyorum. güzel bir gün geçirmen dileğimle sevgiler.

Adsız dedi ki...

Merhabalar,
ellerinize saglik. dun aksam hemen denedim. is sonrasi eve varinca hemen yapilabilecek sipsak ve super lezzetli, esimin ve 2 oglusumun begenisini dun aksam almis bi tarif, tekrar tesekkurler paylastiginiz için!
Sultan/Strasbourg

dokuzuncubulut dedi ki...

Tebrik ederim Özge:))
Çorba nefis olmuş, sana ve diğer blogger arkadaşlarıma başarılar diliyorum.
Sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...