28 Nisan 2011 Perşembe

Mısır ekmeği, balığın yanında ne iyi gider değil mi?

-Akşama ne yemek var?

-Sote ıspanak yatağında Fransız soslu fırında levrek, haşlanmış patates, mısır ekmeği ve bol salata

-!?!?#$

Biliyorsunuz, hatta belki hatırlarsınız havalı, adı uzun restoran yemeklerine zaafım olduğunu yazmıştım aylar önce levrek tarifimde ve o gün demiştim ki balık; yanında yeşil salata, haşlanmış patates ve mısır ekmeği ile servis edebilir. Hakikaten hepsi birbirini pek güzel tamamlar; keyifle, ağırlık yapmadan doyurur.

Dedim böyle demesine ama gelin görün ki hiç fırsat olmadı o bahsettiğim mısır ekmeklerinin tarifini sizlerle paylaşmaya… Benim ayıbım, şimdi telafi zamanı!

Mayasız, pratik mısır ekmeği için malzemelerimiz;

  • 1 ½ su bardağı beyaz un
  • 1 ½ su bardağı mısır unu
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 su bardağı süt
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağ
  • ½ çay kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı şeker
  • 2 yumurta

Karıştırma kabına kuru malzemeyi eleyin.

Ardında süt, yumurta ve yağı ekleyin. Önce yavaş devirde ardından hızlı devirde mikserinizin hamur karıştırma uçları ile 2 dakika süre ile karıştırın.

Önceden ısınması için fırınınızı 170°C’ ye ayarlayın.Kek hamurundan biraz daha yoğun kıvamdaki ekmek hamurunuzu dilerseniz yağlı kağıt serdiğiniz, ısıya dayanıklı bir cam kaba veya kek kalıbına dökebilirsiniz, dilerseniz de benim tercih ettiğim gibi mini kek (muffin) kalıbında yaparak porsiyonlara bölebilirsiniz.

Önceden ısınan fırınınızın orta rafında 10-15 dakika süre ile kontrollü olarak pişirebilirsiniz. Belirttiğim miktarda malzemeler ile 12 adet minik ekmek elde edebilirsiniz ve inanın yoğunluğu ile bir tanesi yemeği tamamlamanız için yeterli.

Düşünün, leziz balık menüsü hazırladığınız misafirleriniz geliyor ve siz salatayı hazırlarken bir yanda ekmekleriniz pişiyor, ev misler gibi kokuyor ve sıcacık servis ediyorsunuz. Takdir edilesi, afiyetle yenilesi…İnsan daha ne ister ki!

Afiyet olsun,

22 yorum:

Zeynep'in Evi dedi ki...

Nasıl güzel gözüküyorlar ve bu adı şanı biraz korkutucu mısır ekmeği için oldukça pratik bir tarif..ellerine sağlık özgecim..

Behiye Sönmez dedi ki...

süper bir tarif,kaydettim hemen

günün her saatine yakışır bir güzellik olmuş:)ellerine sağlık

Nehir Butik Pasta dedi ki...

mısır ekmeği benim için muhteşem bir lezzettir hatta hamileyken ve lohusayken tek aşerdiğim yiyecektir
hele böyle mini mini nasıl güzel görünüyorlar bir tane alıp yiyesim var:))
ellerine sağlık Özge gene nefis bir lezzet yapmışsın

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

mini mini ekmekler ne de kolaymış meğer mısır ekmeği yamak canım sağol ellerine sağlık
sevgiler gönderiyorum

Unknown dedi ki...

Cok nefis görünüyor bende seviyorum misir ekmegini .Hayirli huzur dolu aksamlar camim öptüm.

Unknown dedi ki...

UFACIK UFACIK BİRER LOKMALIK EKMEKLERİN ÇOK ZARİF GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK ARKADAŞIM..
SEVGİLERİMLE..

Betül KAVAL dedi ki...

bayılırımm mısır ekmeğine ellerine sağlık cnaım..

sevgiler

Unknown dedi ki...

Mısır ekmeğini çok seviyorum
Balı için zaten deliriyorum.Bu ekmekcikleri en kısa zamanda balığın yanına denemeliyim.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

Tümay Öztürk dedi ki...

Bizde mısır ekmeğini hep annem yapar. Ama senin bu tarifini not ettim. bende bir gün sürpriz yapacağım onlara:) Bir Riceli olarak zaten hala neden yapmadım bilmiyorum. Ellerine sağlık:) Bu arada yarınki pastaları merakla ve heyecanla bekliyorum:) İlk ben tatmak istiyorum hatta demiştim ya:) Hepsini onlar yemeyecek herhalde:))))

plndrkn dedi ki...

insan daha ne istenesi!! hahaha yine süpersin Özgecim ellerine sağlık :)

Unknown dedi ki...

balıga çok düşkünlügüm yoktur ama yanında degişik lezzetler oldu mu biraz olsun yerim.o yüzden mısır ekmegini muhakkak deneyecegim.ellerine saglık.

Saglıklımutfak dedi ki...

Kaç gündür benim aklımda mısır ekmeği.Muffin kalıpları ile de iyi fikir olmuş. Kısmetse bu akşam yapacağım;) Hayırlı cumalr ve ellerine sağlık canım

Adsız dedi ki...

en sevdiğim ekmek, yapılacaklar listesine kaydedildi, ellerine sağlık:))

lezzettabağı dedi ki...

Tatlım balık yanında en iyi giden ekmek çeşididir gerçektende. Yalnız ben de mısır ekmeğini sıcakken tazeyken seviyorum sonra lokmalar boğazımda kalıyor nedense.. Eğer cumartesi bir aksilik olmazsa bende sabah kahvaltıya, ayrıca annemi ziyarete giderken götürmek üzere bu lezzetleri yapayım. ellerine sağlık güzelliklerle dolu hafta sonu dileklerimle esenkal..

Tarifkolik/Öznur dedi ki...

Bende birgün denemek isterim ellerinize sağlık sevgielr..

Aycan dedi ki...

Ne güzel görünüyor öyle.Ellerine sağlık canım.


Sevgiler;

Narince dedi ki...

E bu kadar koşturmaya, beklemiş sırasını mısır ekmekleri. Ellerine sağlık sevgili Özge.

annesiningülü dedi ki...

ben bu tarifi bu hafta sonu hemen deniycem. mısır unu delisi olarak kesin bayılırım :)

Bugday Tanesi dedi ki...

rESSSSSSmen canım çekti :)

Adsız dedi ki...

Awesome yazı. Gerçekten blogunuza mesaj okuma zevk.

kalpkurabiye dedi ki...

Özgeciğim:)
bu tarif çok iyi oldu:)
karadenizli olmam rağmen adamakıllı mısır ekmeği yapamıyordum ben :P
çok güzel görünüyorlar :)
ellerine sağlık tatlım..

*Ra dedi ki...

Mısır ekmeğini kağıt kalıplarda pişirmek çok güzel bir fikir. :)
Blogcu olmanın en güzel yanı bu işte. Sürekli yeni bişeyler öğreniyorum. Ellerine sağlık canım.
Biz o ekmekleri balıksız da yeriz balıkla da yeriz. :)
Sevgilerimle..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...