27 Aralık 2010 Pazartesi

Restoran tipi tarif, havalı bir sunum!

Kaç zamandır aklımda şu havalı, adı uzun restoran yemeklerinden hazırlamak var. Ama nereden başlasam, neyi neyle tamamlasam da sunsam bir türlü karar veredim. Sonra dün yine kitap okurken bir şimşek çaktı, Selim İleri yumurtadan bahsediyordu, ben balık düşünüyordum. “Neden olmasın ki?” dedim. Hem içinde limon var, balık ve limon harika gider, buzlukta balık da var, denemekten ne çıkar...

Selim İleri demişken, kısaca “Oburcuk Mutfakta”dan da bahsetmek isterim. "Evimizin Tek Istakozu", "Oburcuğun Edebiyat Kitabı" ve "Rüyamdaki Sofralar" bir arada, yani Selim İleri'nin yemek, aile, gençlik yılları ve İstanbul odaklı sofra anılarını anlattığı iştah açıcı üç kitabı... Sayfalar arasında mini mini tarifler de gizli, saygıdeğer sanatçıların, tiyatrocuların sofra anıları da; Adalar’ın Moda’nın Beyoğlu’nun eski halleri de! Özetle, ağız sulandıran, okuması pek keyifli, (mutfağa) sürükleyici bir kitap...

Fransız sosu Selim İleri’den, sote ıspanak yatağında Fransız soslu fırında levrek pişirmesi benden, malzemelerimiz;

Fransız sosu için,

  • 2 yemek kaşığı süzme yoğurt
  • 1 yemek kaşığı krema
  • 1 yemek kaşığı acı hardal
  • 1 yemek kaşığı dereotu
  • 3 yemek kaşığı limon suyu

Öncelikle fırın levreği hazırlayalım, balıklar fırında iken diğer hazırlıkları tamamlarız, böylece sıcak sıcak servis yapabiliriz...

Derin dondurucunda çıkardığınız ve 15-20 dakika süre ile çözdürdüğünüz Akdeniz levreğini poşetten çıkararak fırın tepsisine koyun, poşetin içindeki sosu da balıkların üzerine süzdürün. Balıkların derili kısımlarının altta kalmasına özen gösterin. Önceden ısınması için 185°C’ ye ayarladığınız fırında 15-20 dakika süre ile pişirin.

Balıklar fırına girince, yoğurt ile kremaya; dereotunu, hardalı ve limon suyunu ekleyin ve iyice karıştırın.

Fazla bulaşık çıkarmamak adına, her zamanki gibi, teflon tavada öncelikle süslemek için faydalanacağımız çam fıstıklarını kızarana kadar kavurun.

Fıstıklar hazır olunca sıra iyice yıkayıp, temizlediğimiz ıspanaklarda... Ispanakları tavaya ekleyin ve ara ara karıştırarak kavurun, suyunu çekerken tuz ile karabiber serpin. Diriliğini biraz yitirince ocağı söndürebilirsiniz.

Balıklarımız da hazır ise, bu 2 kişilik tarifi servis etme zamanı geldi. Sotelediğiniz ıspanakları tabaklara paylaştırın, ıspanakların üzerine levrekleri dağıtmadan dikkatle koyun, üzerine Fransız sosu gezdirin ve kavrulmuş çam fıstığı ile karabiber serperek süsleyin.

Sizce de kısacık bir sürede, restoran tipi bir servis hazırlamadık mı? Yanında yeşil salata, balıkla çok yakıştığını düşündüğüm haşlanmış patates ve mısır ekmeği ile de servis edebilir ve lezzet dolu, besleyici bir öğün ile doyabilirsiniz. Tarif benden denemesi sizden...

Keyifli ve lezzet dolu bir hafta dilerim.

30 yorum:

Karma Has kicked My Ass dedi ki...

Sağlık, besleyicilik ve çekiciliğin buluştuğu çok hoş bir tarif olmuş :) Zaten Sütüme, Sarelleme Karışmadaki bütün tarifler böyle değil mi? Özellikle yemeğin hazırlık aşamasında, minik mutfak kaplarında malzemeleri bir araya getirdiğiniz fotoğraflara bayılıyorum. Bir blog değil de yemek kitabı okuyormuşum hizzi uyandırıyor bende. Çok teşekkürler.

DATLIM dedi ki...

Nefis ve leziz :)

yemyeşildeniz dedi ki...

bayıldım ben bu tarife. ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

Özge, enfess görünüyor, hem de çok pratik, en kısa zamanda denenmek üzere not alındı bile, ellerine sağlıkkkk..sevgiler..

Narince dedi ki...

Ay böyle havalı ismi olan bir yemek ben de pişirmek istiyor ama hep erteliyorum. Selim İleri'nin yemek yazılarını okumak pek keyifli oluyor bu arada değil mi?

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Iste bu tarz lezzetlere bayiliyorum! Sos ta guzel yakismis baliga, ellerine saglik.

Nehir Butik Pasta dedi ki...

daha ne olsun:))besleyici ve doyurucu tam bir öğün
ellerine sağlık arkadaşım

Özgen dedi ki...

Merhaba Özge ellerine sağlık pratik bir o kadar da lezzetli ve sunumu güzel olmuş.Sevgiler...

ANNEMİNELİ dedi ki...

Merhabalar; ancak Bursa'ya gelebildim, blog buluşmasında bana gösterdiğin zarif ve içten yakınlığa gönülden teşekkür ediyorum...Tekrar kavuşmak dileklerimle kocaman öptüm....

bir dilim bir tutam dedi ki...

Bayiliyorum bu yemeye....
burada sosu hazir satiliyor ve ispanakla birlikte donuk olan balik(ben somon kullaniyorum)Firina giriveriyor.Böyleliklede isimiz kolayniyor.
Ama kesinlikle senin tarifide uygulayacagim...Fistikta ne kadar yakismistir.!

kalpkurabiye dedi ki...

Selim İleri..
modern zamanın en kudretli yazarlarından..
bu kitabı araştıracağım Özgeciğim..
sunumun da ünlü Kalamış balık restoranlarına taş çıkarır cinsten..
tebrik ederim..

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Özgeciğim hem şık hemde leziz olduğu belli ellerine sağlık sevgiler...Yorumların içinde çok teşekkür ederim işlerimin yoğunluğundan yeni cevap yazabiliyorum kusura bakma sevgiler İzmirden...

YeMeK vAkTi dedi ki...

Canım ellerine sağlık nefis olmuş gerçektende..

Sevgiler...

Tümay Öztürk dedi ki...

Tek kelime ile nefis! ellerine sağlık canım.

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Nefis nefis nefis.
Başka ne desem bilemiyorum:)))
Zaten tam senin tarzın olmuş.
İGLO Levrek ilede çok pratik olmuş...
İşten gelen biri olarak çok kısa sürede hazırlanabilir ...
Hem sağlıklı hem lezzetli
Ellerine sağlık canım
Linkini iletmek üzere alıyorum

Sevgiler

Unknown dedi ki...

vallahi çok nefis gorunuyor, ellerine saglik canim!!!

Hayat dedi ki...

Bayıldımm :)
Paylaştığın için teşekkür ederim. Deneyeceğim.

Unknown dedi ki...

Selim İleri'yi ilk babamın kitaplarını karıştırırken tanımıştım ama bu kitaplarını okumamışım ne yazık ki!!
Yemeğininin çok jan janlı bir ismi var:) görüntüde muhteşem. ellerine sağlık canım...

Unknown dedi ki...

cnm ayracımızı gordum.guazel gunlerde kullan:)
balık da super gorunuoor .afıyet olsun

beste dedi ki...

selim ileri, balik ve cam fistigi ilginc bir karisim sahane gozukuyor:)

zarpandit dedi ki...

selim ilerinin kitaplarını her defasında cıkıp alacagım diyorum sonunda alamayacagım o olucak :S sen önermişsin bende alayım artık :)

Behiye Sönmez dedi ki...

Bugün akşam bizim mönüde de iglo levrek vardı,,ama bizimkisi pek havalı olmadı :))
yine herzamanki gibi güzel bir tarif..ellerine sağlık

lezzet-i mekan dedi ki...

Balık nefis ve aynı zamanda çok sağlıklı görünüyor, ellerinize sağlık. iyi geceler ve sevgiklerinizle birlikte geçireceğiniz sağlıklı ve bol kahkahalı bir yıl diliyorum. Sevgiler.

narcicegirengi dedi ki...

Ay ne diyecegimi sasirdim simdi:) Harika gorunuyor desem az kalacak eminim:) Muhtesem otesi:D Selim Ileri okumaya bayiliyorumm:) Tarif de sunum da muhtesem gercekten...Dedigin gibi yanina da bol salata bi de patates... Ellerine saglik canimm..:)
Sevgi ve muhabbetlerimle..

STYLE M dedi ki...

bu nasil guzel blog
nasil gec kalmisim?
ama karsilama en sevdigim tarifle oldu...balikla ;)
sevgiler...

evatolyesi dedi ki...

Sunum harkulade ellerinize sağlık
Sevgiler:)

Selen dedi ki...

oo, cok havali olmus cidden. denerim ben bunu.
iyi seneler, mutlu yillar :)

Adsız dedi ki...

Ennn sevdiğmiz yemeklerden birisi. Biz Almanya'dan alıştık muhteşem oluyor ama biz Ispanakları tavada değil buharda pişirip öyle koyuyoruz SOMON balığnın yanına ve yanında patates püresi yada brüksel lahanası da eklenebilir isteğe göre :))) 1 ay önce aynı şekilde çekilmiş bir ftoğraf var hatta :)Acaba 2011 e tarif veren bi blog olarak mı başlasam.

tatlihayat dedi ki...

bende aynen sizin gibiii saglikli yasamaya beslenmeye dikkat etmeye calisan biriyim yazilarinizi cok begendim elinize yureginize saglik

yemek siteleri dedi ki...

guzel gorunuyor

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...