1 Aralık 2010 Çarşamba

Yeni yıl hedefleri yazılsın, hazırlıkları başlasın!!!

Haydi bakalım ayaklanın! Aralık’a capcanlı bir başlangıç yapıyoruz; çünkü bu ay 2010’a veda ediyoruz. Köşe yastığı modundan çıkıyor, bir silkeleniyor ve hayata daha farklı tutunuyoruz, 2011’e kocaman bir kucak açıyor ve içimizden geçenleri gerçekleştirsin diye biraz efor sarfediyoruz. Ne de olsa yattığımız yerden dileklerimiz gerçekleşmiyor, biliyoruz ki sağlık için (y)emek gerek!

Sizlerin de içinden geçenler; daha küçük bir kalça, zaptedilecek kıvamda bir göbek, dar giyildiğinde oyuğu belli olacak bir bel ise buyrun size birkaç öneri!

Yok, yok sanmayın ki size egzersizleri, tıpkı yemek tariflerim gibi tek tek fotoğraflar ile yayınlayacağım, o profesyonellerin işi, ama üzerinizdeki baskıyı hafifletecek biraz motivasyon, biraz eğlence var sırada!

  • Öneri #1 : Çocuk olun, coşun!

Çocuklar bir dururlar, bir koşar, üşenmez tırmanırlar, oradan buradan hoplarlar! Siz de sabah yürüyüşünüzü yaparken çocuk olun! Kendinize hedef belirleyin; mesela ara ara 2 elektrik direği kestirin gözüne, o ikisi arası koşun, sonra tempolu yürümeye devam edin, ara ara hızlanın, kaldırıma inin çıkın! Bir kere de siz çocuklarınızı örnek alın!

  • Öneri #2 : Egzersiz alışkanlıklarınızı değiştirin, yenilikler deneyin!

Zorla güzellik olmaz, insan her gün her gün aynı rutine devam etmek istemez. Yürü yürü nereye kadar, o zaman bugün yüzün ya da yoga/pilates yapın, ip atlayın, bisiklete binin! (Tabi doktor kontrolünde mecburi bir rutininiz veya özel sağlık durumunuz yoksa) Yalnız sıkıldıysanız hatta, yanınıza sizle aynı dertlerden muzdarip ama en az sizin kadar kararlı bir arkadaşınızı alın, yolların ne çabuk tükendiğine zamanın nasıl geçtiğine inanamayacaksınız bir partner ile beraber hedefe doğru yaklaşırken!

  • Öneri #3 : Müziğe kulak verin!

İlla ki koşmak gerekmiyor, ev işi de pekala bir egzersiz, dolayısıyla ister rutin ev işi yaparken isterseniz de spor salonunda veya sokakta sportif faaliyetlerde bulunurken müziğe kulak verin! Müzik ile canlanın, enerjinize enerji katın, tempoya ayak uydurun ve motive olun! Zira araştırmalar ile kanıtlanmıştır ki müzik ile desteklenen egzersizlerin süresi de, zorluk seviyesi de yüksektir.

Buyrun size ben ve birkaç kız arkadaşımın egzersiz yaparken dinlemeyi tercih ettiği müziklerden oluşturduğumuz bir playlist! Bu şarkılar ile (yoga/pilates yaparken değil ama tempolu egzersiz yaparken) dünyayı duymuyoruz, kendimizi yaptığımız işe odaklıyor ve ter döküyor, form tutuyoruz…

Unutmayın ki yeni alışkanlıkların zihinde ve hücresel bellekte kalıcı olarak yer etmesi minimum 21 günde olur, dolayısıyla 2011’e enerjik ve kararlı girmek için az fakat yeterli zamanımız var! Ne de olsa nasıl başlarsa öyle gider derler…

Sağlıklı, kararlı, formda ve enerjik günler!!!

12 yorum:

Ebru dedi ki...

Çok iyi geldi önerileriniz,her sabah bugün ne yazmış diye merakla sizi takip ediyorum ve çok faydalı buluyorum yazdıklarınızı,çok sevdim bloğunuzu:)

Adsız dedi ki...

Nail (noel) babadan dileğim yeni yılda beni 10 kilo zayıflatara keski formuma geri göndermesi. Sen iletirmisin sütüne sarellesine karışmadığmın ablası ?

Narince dedi ki...

Çok iyi bu çalma listesi bana uyar. Ama egzersiz hep ertelediğim bir şey. Bi başlasan gerisi geliyor sonra bırakıyorum. Üff gaz lazım sanırım belki de bir arkadaş.

kiraz çiçegi dedi ki...

listemin bir kenarına sizinde ilhamlarınızı aldım teşekkürler,sevgiler:)

Chilek dedi ki...

evet bunların hepsini yapalım yeni yıla fit girelim:))

Adsız dedi ki...

özgecim, aylak aylak evde oturuyorum ya,
bilgisayarımın sesini de sonuna kadar açabiliyorum ya,
şimdi hepsini dinliycem bu şarkıların. tek tek!
benden de sana bir şarkı geliyor:
"Oueen-i want to break free"
hadi bir de bunu indir. akşam serviste dinlersin. ama bak sonra servisin koridorunda çıkıp da dans etme:)
sevgiler,

Unknown dedi ki...

şarkıların hepsi dehşet güzel:) Kilo sorunum olmasada dinleyip dinleyip dans ederim olmaz mı:)

ANNEMİNELİ dedi ki...

Bende, şarkıları ve önerileri çok tuttum, teşekkürlerrrr...öptüm....

Elifin Terazisi dedi ki...

Güzel öneri doğrusu, biz aşağı yukarı 300 kişilik bir grup burada http://mevsimlerdenroma.blogspot.com/ çoktan başladık bile...

Özge S. dedi ki...

@Ebru - Çok teşekkür ederim! Çok mutlu oldum, severek yazdıklarımın severek okunmasına:)

@Ashley!!!! Sağlık için (Y)emek gerek! Oturarak olmuyor hadi canlannn!!!

@Narince - yorumun iyi geldi bana! Çalma listesi evet! Nedense alışmışız radyolardan playlist diye:) çok sağol!

Evet Chilek, evet Kiraz Çiçeği hadi formda girelim yeni yıla, hafif hafif, kocaman gülüşler ile...

Ahh haklısın anne müdürü nasıl unuttum onu! hemen hemen bir iki parça daha hatırladım güncelliyorum!

Danset Nazlı danset! içinden nasıl geldiyse eğlenmek, coşmak hepimizin hakkı!

300 kişi - vay canına! 300 kararlı kadın, daha yakında inceleyeceğim siteyi..

Zeynep'in Evi dedi ki...

bu yazıdan sonra spor salonumdan çıkmam ben:)

Adsız dedi ki...

evdeki cocugun pesinden kosmayi basarabilsek o bile yetecek. tanrim ne enerji

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...