6 Aralık 2010 Pazartesi

Güne nasıl başlarsınız?

İnsan ister sağında kalksın, ister hiç uyumadan gecesini gündüzüne katıp yola çıksın, ister keyifle uyansın; yani güne nasıl başlarsa başlasın, bence mutlaka kahvaltı etmeli! Bendeki çocukluktan kalma bir alışkanlık, kahvaltı etmeden kapıdan dışarı çıkmam. Her sabah, belki, pek çok çalışana göre daha erken kalkıyorum ama keyifle, yağı-tuzu makul, sağlıklı kahvaltımı yapıyorum; çalışan insan milli hazır besini poğaçadan mümkün olduğunda uzak duruyorum!

Hafta içi beyaz ekmek harici her hangi bir ekmek ile peynir-zeytin-reçel, mevsime göre domates salatalık eklenerek edilen kahvaltılarım, takvimler haftasonunu gösterince (takip edenler hatırlar) zenginleşiyor. Ama haftasonları uyandığım gibi kahvaltı etmiyorum, önce dolapları karıştırıp, evi misler gibi kokutacak bir formül üretiyorum. Bazen kek, bazen krep, bazen börek, kurabiye vs. bu haftasonu talihlimiz ise kepekli soğanlı baharatlı ekmek idi...

Yaparken/yerken ben çok keyif aldım, madem günün en önemli öğünü kahvaltı, buyrun tarifini size de anlatayım. Kepekli soğanlı baharatlı ekmek(imsi) için malzemelerimiz;

  • 2 su bardağı kepekli/tam buğday un
  • 2 adet arpacık soğan
  • ½ su bardağı eski kaşar rendesi
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • ½ su bardağı az yağlı süt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı kekik
  • 1 çay kaşığı kuru maydanoz
  • ½ çay kaşığı biberiye

Bu tarifin ne kadar basit olduğuna inanamayacaksınız! Kirlenecek hepi topu bir-iki kap... Öncelikle soğanları ince ince doğrayın.

Kabartma tozu hariç, tüm malzemeleri bir kapta karıştırın. Son olarak kabartma tozu ekleyin ve hamuru bir kez daha yoğurduktan sonra 15-20 dk dinlenmeye bırakın.

Dinlenme süresinin sonuna doğru öncelikle fırını 180 °C ‘ye ayarlayın ve ısınmaya bırakın.

Dinlenen hamuru 8 eşit parçaya ayırın ve elinizde yuvarlayın. Şekilli olmasını isterseniz, bir bıçak yarıdımıyla hamurların üzerine (+) işareti şeklinde derin kesikler atın.

Alt raflara yakın olacak şekilde, yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisinde, ekmekler kızarana dek kontrollü olarak 20 dakika süre ile pişirin. Zaten evi saran mis gibi peynir ve soğan kokusundan, zil çalan mideye ayrılan işkence süresinin sonuna gelindiğini anlarsınız...

Hem pratik, hem sağlıklı, hem de leziz bir tarif... Öyle ki kahvaltıdan sonraki öğünlere de geçiş yapacak gibi bu ekmek ama nasıl? Mesela sıcacık bir çorbanın yanında, takibe devam...

Yepyeni bir haftada; sofralarınızda bolluk olsun, afiyet olsun!

30 yorum:

Adsız dedi ki...

Mis gibi olmuş,elinize sağlık.Evde yapılan ekmeğin kokusu,hele de çeşnili ekmeğin kokusuna doyum olur mu?

Bir Porsiyon Öykü dedi ki...

Sonunda sabah kahvaltı etmeden cikmayan birini daha buldum:) Canim benimle hep dalga gectiler o kadar erken kalkılır mı deli misin diye, ama ben sabah istersem 5 de kalkacak olayım kurarım yarim saat oncesine alarmımı kahvaltımı eder 2 bardak da cay keyfimi yapar muhakkak oyle cikarim evden.
Ekm ekmekler de cok guzel gorunuyor ellerine saglik,
Sevgiler,

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık canım,güzel olmuş.sevgiler.

Chilek dedi ki...

Poğaça gibi görünüyor canım çekti şimdi, ellerine sağlık:)

Bugday Tanesi dedi ki...

Kahvaltı benim için de çok öenmlidir. Aİlenin her bireyi nöbetleşe kalkıp kahvaltı hazırlıyor bizde. Hepimiz çalıştığımız için kzı erkek fark etmiyor sırayla kahvaltı hazırlanır :)
Bu tarif kahvaltımıza yeni bir renk katacak...

Özge S. dedi ki...

Papatya ben de sevindim, yalnızım sanıyordum:) Meğer çokmuş kahvaltısız sokağa çıkmayanlar ne güzel! Ben poğaçacılar çoğunluk sanıyordum!

Buğday tanesi harika sistem kurmuşsunuz! "Zor oluyor hazırlamak" diyen herkese bu düzeni anlatacağım! Harikasınız!!!

Başak-Arzu-Chilek deneyin bence bir h.sonu, cidden çok pratik...

mutfagabuyrun dedi ki...

bende kahvaltı yapmadan güne başlamayanlardanım.çocuklarımıda öyle alıştırdım.şükür onlarda okula gitmezler çaylarını içmeden.sabah sabah çayın yanında da harika olur bu ekmeler.ellerinize sağlık.sevgiler.

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Bende herzaman kahvalti yaparim, 1-2 dilim ekmek olsa bile yerim sabahlari. Bal oglana da boyle alistirdim, zaten sabahlari uyanir uyanmaz annee kalk kahvalti istiyorum diyor:) itiraf etmem gerekiyorki senelerce kahvalti etmedigim zamanlar oldu. Bal oglana hamile kaldiktan sonra kahvalti yapmaya alistirdim kendimi. Cok sukur diyelim en dogrusu bu cunku. Ekmekciklere gelince inanilmaz enfes gorunuyor. Ellerine saglik.

Nehir Butik Pasta dedi ki...

of nefis görünüyor soğanla birlikte harika olmuştur
mutlaka deneyeceğim ellerine sağlık

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canım merhabalar, kahvaltı en sevdiğim ve hiç atlamadığım bir öğündür. Bu konuda hep fikir olmamıza çok mutlu oldum, ekmekler çok leziz görünüyor,ellerine sağlık,öptüm.....

Özgen dedi ki...

Merhaba harikalar.Benim için de kahvaltı kadar önemli bir öğün yoktur.Etmezsem kendimi eksik hissederim.Mümkün olduğunca özen gösteririm.Bunlar da çok iyi bir seçenek olmuş.Sevgiler...

Narince dedi ki...

Kahvaltısız güne başlamam, asla!

umutluhayat dedi ki...

aslında ben zor kahvaltı yapanlardanım.ama sizinki en sağlıklısı.ellerinize sağlık ekmekler müthiş.

Cafe Pepela dedi ki...

Ben bu nefis ekmekimsi'leri bir lokmada yerim!
Kahvaltı,güne zinde ve enerjiyle başlamanın,altın anahtarı bence..
Ellerine sağlık..

Sevil Şahin dedi ki...

aa bu kadarcıkmı
şahanesin tatlım bayıldım tarife ekmeklere ..
ah birde ben sabahları kahvaltı yapabilsem
kızı yedirmeye çalışmaktan ben koşarcasına evden çıkıyorum
sonuç bazen kahve kahvaltım oluyor bazen poğaçalar :((
bayıldım ekmekciklerine not aldım deneyeceğim
sevgiler

Unknown dedi ki...

güne bundan sonra senin ekmeginle başlayacagım herhalde.ellerin dert görmesin.

kitchenart-ist dedi ki...

Özgecim,
Bloğumda bir sorun var,girilemiyor:( Bende biraz yoğunum tümden koptum sanma sakın:)
Mailini biraz geç farkettim, Nutellalı Pizza'yı.Güzel fikir gerçekten:)
Senin ekmeklere bayıldım buarada,eline sağlık.
sevgiler

Özge S. dedi ki...

Ne kadar güzel herkes kahvaltıya önem veriyor! Hakikaten çok mutlu oldum! Benim çevremde gördüklerim azınlık belki de; yiyin keyifle, güne güzel başlayın! Güzel-içten yorumlar için çok teşekkürler!!!

mintinin dünyası dedi ki...

selamlar ve sevgiler gönderiyorum o cici yüreğine.
sen de bendensin demekki
ben de kahvaltısız bir gün asla düşünemiyorum.sabah 5 te de kalksam muhakkkak olacak kahvaltı önümde.
ellerine sağlık arkadaşım.
evvela ismine bitti.
ekmekimsi
ben yerim bunları ya...

Tümay Öztürk dedi ki...

Evde ekmek yapanlara hep gıpta ederim zaten:) Ellerine sağlık nefis gözüküyor...

kalpkurabiye dedi ki...

evett bende evden kahvaltısız çıkmayanlardanımm ne oluırsa olsun.. çıkmam ve çıkartmam:D
ekme ekmek'imsiler de pek güzel olmuşlarr yaaaaaa yaşasııınn evde ekmek ve ekmekimsi yapmakk:D

Unknown dedi ki...

Harika görünüyor arkadaşım ellerine
sağlık.Senin malzemeleride fotoğraf
lamanı çok seviyorum.Bende beklerim
sevgiler.

NTB dedi ki...

kokusu burnuma geldi nefis gorunuyorlar.

Adsız dedi ki...

kokusu burnuma geldi. nefis gorunuyorlar

Tijen dedi ki...

Güne böyle bir ekmekle başlamayı isterim tabii, kim istemez?

Zeynep Şeker dedi ki...

harıka gorunuyor , hemen eve gıdıp denemek ıstedım.
blogunuzu yenı kesfettım ama tek kelımeyle ba-yıl-dımm:)

bende sızı benımkıne beklerım:) http://zeynepsek.blogspot.com

Tanıstıgımıza memnun oldum :)
Sevgıler,Zeynep

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerine sağlık ellerinden sağlık ve lezzet akan Özgecim :)

lezzetyolculugu dedi ki...

Görsel anlatımınız harika ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

ben yaptım oldu.. ama biraz sert oldu. çünkü sürenin sonuna geldiğimde biraz yumuşak kıvamdaydı. meğer dışarda biraz bekleyince sertleşiyormuş. daha çok denerim ben bunu... belki biraz daha küçük toplar halinde (içi daha iyi pişsin diye).. çok basit, çok leziz.. ellerine sağlık Özgecim.. (Cemre)

plndrkn dedi ki...

Ben bu tarifini de diyetime uyarlayarak yaptım. Çok da güzel oldu. Hatta bu sayede ekmek yiyebilecek olduğum için çok mutluyum. Ellerine sağlık, teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...