20 Aralık 2010 Pazartesi

"Asla yemem!" diyenlere özel, sinsi bir tarif...

Günlük hayatta herkesin kendine özgü bir çalışma yolu, bir iş yapma biçimi vardır. Size kestirme gelen yol, başkası için oldukça meşakkatli olabilir. Bu durumu her olaya uyarlayabiliriz, mesela yemekleri düşünün. Siz bayıla bayıla karnabahar yersiniz ya da kereviz, ama başkası burun büker, “hayatta ağzıma sürmem” der. Nedir altında yatan sebep bilinmez; belki zamanında zorla yedirildiğinden soğumuştur, belki de kendine uygun bir tüketim metoduna denk gelememiş ve vazgeçmiştir.

Bu benim için de geçerli, mesela kereviz; çorbasına bayılırım, salatasını sık sık yiyebilirim ama aynı zevki zeytinyağlısından (ne yalan söyleyeyim) alamam, ama sağlık için yerim. Henüz doğru içerikle, bana uyacak malzeme ve ölçülerde pişirilene denk gelmedim belki de... Gelin görün ki vazgeçmem, zira “her yiğidin bir yoğurt yiyişi vardır” der, kendime uygun şekle getirmek için uğraşırım.

Bugünkü tarifimiz de aynen böyle, "karnabahar yemem!" diyen ev ahalisine (çaktırmadan) karnabahar yedirmeniz için sizlere sinsi bir plan hazırladım. Dikkat dikkat! Özellikle, yemesi gereken çocuklarına yediremeyen ebeveynler, buraya lütfen! Patatesli karnabahar püresi yapıyoruz, sinsice karnabaharları patateslerin arasına saklıyoruz ve pamuk gibi bir yanlık/garnitür hazırlıyoruz...

Patatesli karnabahar püresi için malzemelerimiz,

  • 2 adet orta boy patates
  • ½ orta boy karnabahar
  • ¼ su bardağı yağsız/az yağlı süt
  • 2 çay kaşığı tereyağ
  • ½ su bardağı / 50 gr. Kaşar peynir
  • Süslemek için, haşhaş ve maydanoz

Karnabaharı çiçeklerine ayırın ve iyice temizleyin. Patatesleri ise yıkayın ve dilerseniz soyup, dilerseniz de sonradan soymak üzere, kolay pişmesi için küçük parçalara ayırıp, buhar tencerisine koyun. (Karnabahar için ölçü/adet belirttim ancak tadının baskın çıkmaması için hacminin aşağı yukarı patates ile aynı olması önemli.) ½ su bardağı su eklediğiniz buhar tenceresinde yarım saate yakın süre ile pişmesi için bırakın.

Sebzeler haşlanırken kaşar peynirinizi rendeleyebilir, ana yemek ve salata peşinde koşturabilirsiniz.

Patates ve karnabaharlar hazır olunca, taneleri ayrı bir tencereye alın ve ezin. Yavaş yavaş karıştırarak ezerken, bir yandan da diğer malzemeleri eklemeye başlayın ve pürüzsüz olması için aynı zamanda karıştırmaya devam edin. Önce tereyağ, ardından kaşar peynir ve son olarak oda sıcaklığına gelmiş süt...

Püre arzu ettiğiniz kıvama gelince, servis tabağına alabilir, haşhaş tohumları ve maydanoz ile süsleyerek, (sinsi planınızı hayata geçirebilirsiniz!) servis edebilirsiniz.

Şaka bir yana eminim takipçiler arasında ailecek, severek karnabahar tüketenler vardır ancak yine de el altında dursun bu plan/tarif; hem her zamanki gibi “sınırlı malzemeli samimi lezzetler” aldı altında elde kalanları değerlendirme, hem de arşivimize farklı bir tat katmak adına...

Afiyet olsun,

Not: "Sinsi bir plan" olarak uygulayanlar olursa, yorumları özellikle bekliyorum, unutmayın lütfen!

44 yorum:

plndrkn dedi ki...

Annem yıllar evvel böyle sinsi bir planla karnabahar yemeyen birine çok güzel yedirmişti karnabaharı :)) Aklıma o gün geldi, gerçekten de çok başarılı oluyor :))

Bana sinsi planlara gerek yok, ben bayılırım karnabahara :)) Ellerine sağlık :)

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerine sağlık canım...Bizim evde yenir o yüzden sinsice yediremem ama denersem lezzetini sneinle mutlaka paylaşırım :)

Unknown dedi ki...

Cok sükür, bizde karnibahar dahil her sebze rahatlikla tüketilebiliyor ama böyle bir püre hazirlamak oldukca hos olacak.... Size en kisa zamanda geri dönecegime emin olun, tadi hakkindaki yorumum icin... Sevgilerimle, ellerinize saglik..

Adsız dedi ki...

Başlığı görünce sevindim ama bu plan bizde tutmaz.Nedense pürede sevilmiyor,yenmiyor.Bunu da kendim için yaparım ben de :)

ham ham ev yemekleri dedi ki...

Çok cici bir anlatım sinsi plan ha :))) güldüm sabah sabah biz hanımlar özellikle çocuklara sinsi planlarla ne sebzeler yedirdik değil mi??

Gülcan dedi ki...

ben çok seviyorum ama fırında yapıyorlar ya .patateslisini duymuştum ama bunu ilk defa duyuyorum. çok güzel olmuş ellerinize sağlık.

mutfagabuyrun dedi ki...

bayıla bayıla yerim ben bu püreyi.çok güzel olmuş.ellerinize sağlık.sevgiler.

Ayla dedi ki...

Karnabaharsız hayat düşünemeyenlerdenim:)Allah şükür bizim evde haşlanıp salata olarak yada fırında karnabahar olarak tüketiliyor.İnşallah bu şekliyle de deneyeceğim ilk fırsatta,ben çok beğendim ellerinize sağlık

My Smitten World dedi ki...

vaaay ellerine saglik müthis bir lezzetdir eminim... oglusuma hemen bir denemen lazim, gerci o karnibahar ve brokoliyi coook sever ama böyle bir degisiklik olur :)

Saglıklımutfak dedi ki...

Bizde aşk hariç sinsice yedirme projeleri yok. ben annem ve prenses çok seviyoruz. Eh arada çorbalara katıp aşka da yediriyoruz:) Buda güzel tarif. ellerine sağlık canım:)

fuat gencal dedi ki...

Hayırlı haftalar, ellerinize ,emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

Saygılar.

lezzettabağı dedi ki...

Günaydınlar,, sinsi plan tarifi süper bence de.. Bizim evde her türlüsü yensede bu tarifi mutlaka deneyeceğim bazen bir lokmalık karnabahar kalabiliyor ve ben ondan salata yapıyordum ama biraz malzemeyi çoğaltarak buna geçiş yapabilirim çünkü püre bizde çoook sevilir.. Tatlım bayılıyorum senin bu buluşlarına.. yine kocaman bir buket sevgiler bırakıyorum..

Nehir Butik Pasta dedi ki...

bu sinsi planı denemeliyim çok beğendim bakalım benim canavarlar yiyecek mi:))
ellerine sağlık arkadaşım harika paylaşımların var

Selin Ergeçer dedi ki...

Muhteşem :) bu sinsi plana bayıldım çünkü eşim o kadar yemek seçer ki...bayıldım bu plana,bunu deneyeceğim :) hatta belki arşivinde patlıcanlı sinsi bir plan da vardır,eğer varsa onu da öğrenmekten büyük bir zevk duyarım çünkü eşim az da olsa karnabahar yiyor ama patlıcanın "p"sini duyduğunda kaçıyor ;) paylaşım için teşekkürler :))

Tarifkolik / Öznur dedi ki...

Ellerinize sağlık çok hoş olmuş

beste dedi ki...

guzel ve saglikli pure, en guzel pure ezerek yapilandir:) bende bazen kereviz yada sarimsak ekliyorum purelere guzel oluyor, karnibaharda iyi fikir. Yok bizde her turlu sebze yenir ayirim yok ama degisik sekilde pisirmek hosuma gidiyor:)eline saglik, fotograflarinda cok guzel...

Güloanne mutfakta dedi ki...

Öncelikle ben kendime bu sinsi tarifi uygulamalıyım çünki ben hiç yemem ama deneyeceğim mutlaka yüreğine sağlık arkadaşım paylaşımın için teşekkür ederim

Gulcin dedi ki...

inaniyorum kendimi de kandirabilirim :)
Cok guzel bir tarif hemen deniyorum!
Tesekkurler

Özge S. dedi ki...

Bakıyorum herkes planı beğenmiş... Ben demiştim zaten herkes mutlaka yiyordur ama bir yere not etmekte fayda var, hem fenamı işte ne güzel Şükran Hanım'în da desteklediği gibi artan malzemeleri değerlendirmeye bahane olur işte!

Hilal zaten prensesine bayılıyorum, hiç "hayır"ı yok aferin ona...

Başak siz bizzat kendiniz için yapın boşverin, onlar ne kaçırdıklarını bilmiyorlar:) Zira püre hoş bir tatdır, dokudur ana yemeklerin yanında...

Ham Ham Ev yemekleri nasıl da güzel anladınız beni:)Az balık yağı yutmadım ben onun, bunun arasında zamanında...

Gülcan fırınlayınca da harika oldu, denedim üzerine ekstra peynir serpip, gerçekten hoş! ama akşam hazırladığım için istediğim gibi fotoğraflayamadım...

Pastane'den ve Selin Ergeçer merakla sonucu bekliyorum:)

Evet Beste Hanım, hem ezerek daha da keyifli oluyor yapması, yemeden keyfini de yapıyor insan...

Adsız dedi ki...

Ah arkadaşım birde BEZELYE ile ilgili sinsi bir tarif yazsn şuralara :) Ashley bırak ağzına sürmem demeyi gittiğmiz davetlerde tabağında görse o yemeği hiç yemiyor eve alınmıyor ve bende tek olduğum için alıp pişiremiyorum.
Sevgiler

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Ama çok sinsi olmuş:))) Hoş değil:)))

Şaka bir yana ömrü oğluma sinsi planlarla hazırladığım yemeklerle geçecek:)))
Ben sadece karnabahar ile yapmıştım. İçine patates eklemek çok iyi bir fikir. Dah bereketli ve daha da güzel olur bence...

Nefis bir öneri. Bayıldım.

Ellerine sağlık...
sevgiler

nazlı dedi ki...

Gerçekten cok mantıklıymıs bu yol :) bunun brokolili versiyonuda varsa onuda alabilirim yemeyenleree yedirmek için :)

Betül İnce dedi ki...

Çok iyi fikir ve sunum olmuş gerçekten, ellerine sağlık. Biz de karnıbahar yememe sorunu yoktur ama arada börek gibi fırında sufle kaplarında da yaparım ben.

Adsız dedi ki...

Bu fikre bayıldım, tam da bu akşam elimdeki karnıbaharı oğlana nasıl yedirsem diye düşünürken süper oldu.

Mimosa Café dedi ki...

harikasın çok hoş olmuş. ben de şu günlerde karnabahar püresi yapmayı planlıyordum. güzel tesadüf oldu.

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Fikir olarak cok guzel. Ben mesela karnabahari cok severim. En basit olarak haslayip sarimsakli yogurt ile yerim enfes olur. Her turlu yemegini cok severim ama esim maalesef karnabahar gordugu zaman sofrada yemek icin bir 10 kere dusunur. Bir turlu barisik degildir karnabaharla:) O yuzden ender alirim karnabahari maalesef :(

Bir de pure deneyeyim bakalim. Belki iyi sonuc alirim.

Tümay Öztürk dedi ki...

Asla asla yemem diyemiyeceğim kadar güzel olmuş:) Ellerine sağlık canım:)

Adsız dedi ki...

klasik karnabahar yemeklerinden farklı olmuş eline sağlık:)
dün akşam buluşurken dişimde kocaman bir maydanoz parçası kalmış. keşke söyleseydin. gelince bayağı bi güldüm:)

Unknown dedi ki...

:)) Alemsin valla.. Sinsi bir tarifi görünce başlıkta yine ne geçiyor bu kızın aklından, bakalım hangi bombayı patlatacak dedim:) Ellerine sağlık canımcığım planın harika eşim üzerinde bu sinsi planı uygulamak istiyorum beenn:) Gönüllüyüm yani:)

LaMa dedi ki...

sinsi tarifleri severim :)

kübra dedi ki...

evde karnabahar sevmeyen benim eşim çok seviyo bu tarifi kendim için denicem çok teşekkürler nasıl yapsam da yesem diye kara kara düşünüyodum karnabaharı artık buldum :))) sevgiler

Özge S. dedi ki...

Bugün yorumlar beni çok güldürdü! Sinsi planı herkes tuttu:)

Red riding hood ben bir düşüneyim Ashley'e bezelye nasıl yediririz, Nazlı'larda nasıl brokoli tükettiriz diye sonra sizlere haber veririm...

Tijen dene bence de, tadı aynı neredeyse, bence E. sever!

Bir annenin paylaşımları, selma, kübra ve mimosa cafe gelişmelerden haberdar edin lütfen!

Tümay HOŞGELDİNNNN!! Simay henüz yiyemez ama annesi yesin:)

AnneMüdürü beğendi oğluşuna yapar artık:) VaLLA görmedim:)

Yemekçinin Mekanı/Nazlı ve Lama! tam benlik yazı olmuş değil mi:) Çok eğlendim yazarken!

pelince dedi ki...

Özgecim çok tatlısın,başlığı çok sevdim;)
ellerine sağlık..

Hayat Penceremden dedi ki...

Gerçekten sinsice bencede denemeli :)Ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

Benim karnıbaharla hiçbir zaman aram iyi olmadı.Belkide yazdığın gibi kendime uygun olanı bir türlü bulamadığım içindir.
Birde böylesini deneyeceğim.
Sevgiler.

sarımutfak-hande dedi ki...

süper bir plan olmuş
ellerine kollarına sağlık
sunum da harika
sevgilerimle

Elmas Kalkanlı dedi ki...

Eşim zeytinyağlı kereviz yaptığımda yine mi hasta yemeği yaptın der mesela:)Karnabahar'a ise hiç yaklaşmaz-dı. Ne zamank i haşlayıpta ymurta ve un'la bulayıp kızartmasını yapana kadar. Karnabaharlı tariflerimiz arasına bu da girdi bile teşekkürlerrr.

Özge S. dedi ki...

Sinsi planıma ilgi çok! Ahımı almaz değil mi çaktırmadan karnabahar yedirilen ev ahalisi:)

narcicegirengi dedi ki...

Ben karnabahari her turlu cok sevenlerdim. Haslayip uzerine biraz tuz, yag ve limon ile bayila bayila yerim.Ancak sinsice yedirme planini uygulamak istedigim biri var en yakinimda:)Deneyecegim canim, eger iyi sonuc alirsam donut icin gelecegim:)Insallah sevdirebilirim. Cok tesekkurler fikir icin canim.
Sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

I’ve recently started a blog, the information you provide on this site has helped me tremendously. Thank you for all of your time & work.

kanne dedi ki...

bayılırım karnabahara, patates püresinide ailecek severek yeriz.öyle çok severiz ki erkek kardeşim kaşar peynirden cimrilik yapıp az koydugumu, sütü fazla kaçırıp unla kıvam verdigimi filan anlıyor. bu tarifi deneyeceğim. iki güzel yan yana leziz olacaktı.:) teşekkürler

Dışavurum dedi ki...

iştah açıcı görünüyor, mmhhh

Unknown dedi ki...

Yine hariklar yaratmissin, ellerine saglik!!! Bir ara ugrarsan sana sûrprizim var, gelip alabilirmisin? saglicakla kal

lolipu dedi ki...

bu akşam denedim ve çok güzel oldu:) bizim ufaklık anladı karnıbahar olduğunu, ama yedi genede:)))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...