3 Aralık 2010 Cuma

Malzemesi makul, tadı zengin...Üstelik yağsız!

Bu aralar herkesin dilinde aynı laflar var, hepsi de mevsim ve hava durumunun uyumsuzluğu ile alakalı… Ben mi? Evet, ben de ara ara söylenen gruptanım, ama söylenmeme karşılık, kışın ruhumu ele geçirmesine izin vermiyorum ve yağmursuz/sıcak havaların tadını çıkartmaya son hız devam ediyorum! Fırsat bulduğum her an kendimi yollara atıyorum, yürüyerek/koşarak taban aşındırıyorum ve yemek pişirip, doya doya gün ışığında fotoğraf çekiyorum… İnsan hobileriyle, yapmayı sevdiği işler ile daha da canlanıyor ne de olsa!

Hobi yemek olunca, hep bahsettiğim, deneysel çalışmalar da aynen devam ediyor! Mesela bugün havuç ile patates karışıyor, bu birlikteliğin kıyısından köşesinden (arzu ettiğiniz takdirde) yağ geçmiyor ve fırında aynı kızartma formu ve dokusunda bir mücver oluyor, hem de ne mücver! (Tamam! Mütevazi olmalıyım biliyorum, ama gerçekten güzeldi!)

Herkesin her an dolabında olabilecek malzemeler ile hemen hazırlayabileceği, malzemesi makul ama tadı zengin bir tarif var sırada… Havuçlu patatesli fırın mücver için malzemelerimiz,

  • 2 adet orta boy havuç
  • 2 adet orta boy patates
  • 3-4 adet taze soğan ( yeşil kısımları dahil)
  • ¼ demet dereotu
  • 3 yemek kaşığı kepek unu
  • 3 yemek kaşığı beyaz peynir
  • 1 yumurta
  • Tuz - karabiber/Toz kırmızı biber
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı (isteğe bağlı)

Öncelikle fırını 180 °C ‘ye ayarlayın ve önceden ısınmaya bırakın.

Fırınınız ısınırken iyice yıkadığınız ve kabuklarını soyduğunuz patates ve havuçları kalın dişli rende yardımıyla rendeleyin. (Soymuş olduğunuz kabukları, çorbada kullanmak için, sebze suyu hazırlamak üzere saklayabilirsiniz.)

Ardından patates rendelerini avucunuzun içinde veya tülbent yardımıyla sıkın ve suyunu çıkartın. Soğan ve dereotunu ince ince doğrayın.

Tüm malzemeleri karıştırmaya geldi sıra. Bir kapta patates, havuç, soğan ile dereotu ve peynir, baharat, yumurta ile unu iyice karıştırın. Ben eklemedim ancak arzu ettiğiniz takdirde bir - iki yemek kaşığı zeytinyağı da ekleyebilirsiniz. Kıvamlı bir karışım olması gerekli; sıvı olmamalı, şayet çok akışkan ise un miktarını artırabilirsiniz.

Karışımdan dilerseniz yemek kaşığı ile dilerseniz elleriniz ile rastgele parçalar alın, biraz şekil verin ama alışılagelmiş mücver formundaki şekilsizlikler kalsın, çok da nizami olmasına gerek yok. Bu tarif ile üreteceğiniz yaklaşık 12-15 adet mücveri, yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine yerleştirin.

Önceden ısınmaya bıraktığınız fırınınızın alt-orta raflarında; kontrolü olarak, 15-20 dk. pişirdiğiniz takdirde servise hazırsınız. Ilık olarak, mevsim salatası ve baharatlı yoğurt sos ile servis edebilirsiniz.

Pratik, sizi ocak başına zaptetmeyen, hazırlaması da yemesi de keyifli ve oldukça sağlıklı bir tarif oldu bence…

Tadınız tuzunuz eksik olmasın, afiyet olsun!

35 yorum:

fuat gencal dedi ki...

Hayırlı cumalar, ellerinize sağlık, çok leziz ve şifa dolu bir lezzet olmuş.

Saygılar.

Adsız dedi ki...

muhteşemsiniz sizi tebrik ediyor ve ilgiyle izlemeye devam ediyorum..

Unknown dedi ki...

Çok güzel olmuş bencede ,denemekli ve hemen tadına bakmalıyımEllerine sağlık arkadaşım .Sevgiler.

xcelis dedi ki...

bayılırım mücvere çok güzel görünüyor ellerinize sağlık

Tijen dedi ki...

Bayıldım bayıldım! Ben de yapacağım tez zamanda...

mutfagabuyrun dedi ki...

çok güzel olmuş.her ayrıntıyı vermeniz ayrıca güzel.ellerinize sağlık.sevgiler.

Duru Mutfak dedi ki...

Mücverimsileri seviyorum. İster köfte ister dilim. Yoğurduyla birlikte ohhh..

Özgen dedi ki...

Merhaba ellerine sağlık
Malzemeleri böyle değerlendirmek çok güzel.Bu arada sana oy verdim sevgiler...

Jale dedi ki...

ayy ellerinize sağlık çok güzel görünüyor ,hemen denemeliyim :)
Bu arada tariflerinizi ilgiyle takip ediyorum sevgiler

dukandiyetitariflerim dedi ki...

bunu uygulamak için diyetimin 3.evresine geçmem lazım.iple çekiyorum:)

Selin Ergeçer dedi ki...

Muhteşem gözüküyorlar,eminim tadı da çok güzeldir. Bu tarifin beni çok mutlu etti çünkü annemin ömür boyu sürecek bir diyeti var(bir hastalık yüzünden).Kızartma kesinlikle yasak,ömür boyu yiyemeyecek.Bu tarifi gördüğüm için bu yüzden çok mutlu oldum,ilk fırsatta ona yapacağım :)) Çok teşekkür ederimmmmm canımmmm :))))

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerine sağlık canım..eminim çok lezzetlidir .yine çok farklı ve sağlıklı olmuş

Unknown dedi ki...

TEK KELİME MUHTEŞEM HEMEN YAPIYORUM

Adsız dedi ki...

özgecim patates yerine kabak kepek unu yerine tam buğday unu kullansak acaba ne olur :) kötümü olur tadı ? hani bana kalsa ben bunu bi yerim bi yerim bi daha yerim amaaa mehtap hocam ne der buna bilmem ? :)

çeşnici Handan dedi ki...

Kızartılmadan, yağsız ve fırında yapılan herşeye varim. Ne kadar sağlıklı ve lezzetli olmuş ellerine sağlık canım.

Özge S. dedi ki...

Yorumlar harika! Herkes beğenmiş tarifi - biliyordum beğeneceğinizi - yağ yok ve pratik! O zaman bu yönde çalışmaya devam:)

Sevgili Selin, nasıl mutlu oldum bilemezsiniz annenizin diyetine destek vererek bilmeden! İyi ki denk gelmişsiniz bloga...

Banu,her sebze ile yapabilirsiniz aslında, denemek gerek, ama kabakların suyunu sıkmayı unutmayın bence. Blogda ilk ayda fırında kabak mücveri tarifi de mevcut ayrıca. Tam buğday ile de aynı performans alınabilir bence. Tam buğday çok popüler son günlerde belli ki bulamıyorum bazen marketlerde, o yüzden kepekli ile yaptım tarifi... Ama beyaz olmaz (olur da olmasın):))

Lezzet Adası dedi ki...

ellerinize sağlık çok sağlıklı olmuş.sevgiler

Unknown dedi ki...

Kabak mevsimi geçince yapmaz olmuştum, ama böyle de güzel gözüküyor :))

Julyen dedi ki...

Pratik ve çok lezzetli görünüyor. Ellerine sağlık...

Sevil Şahin dedi ki...

tatlım valla ben hiç şikayetçi degilim seviyorum bu havaları oh dediğin gibi gönlümce geziyorum .
hatta soğuk gelecek diye korkuyorum bile ama kar yağmasınıda özlemedim degil ama soğuk olmadan kar olsa etraf ne güzel olurdu .
kar yağınca tatil olacak ama degilse o havada dışarıda taksi aramak beni mahveder :=)
mücverine gelince gerçekten nefis olmuş
ellerine sağlık notaldım bakalım nasıl olacak merak ettim tadını ..
sana güzel bir hafta sonu diliyorum tatlım
sevgiler

our twins of N.Y./SEYHAN dedi ki...

Malzemeler ve goruntu super! bende denemek isterim, ilk firsatta.
Ellerine saglik...

yemekbiraşk dedi ki...

eline sağlık patates mücveri harika olmuş
sevgiler..

Cafe Pepela dedi ki...

Aşama aşama fotoğrafları,orijinal anlatımı,keyifli,lezzetli ve sıhhatli yanları ile hakikaten çok cici bir reçete..
Ellerine,gönlüne sağlık!
Özlemişim burayı :)

kalpkurabiye dedi ki...

Özgeciğim;
sağlık ve de sebze dolu reçetelerinle bizi bizden alıyorsun babam sebze yemeli ya sayende değişik şeyler öğreniyorummm:D yeri geldiğinde sırası ile kullanacağımm hemde güvenle :D
emeklerine sağlık..

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Ellerinize sağlık harika görünüyor.

Sevgiler...

Narince dedi ki...

Tam seni yansıtan bir tarif daha. Ellerine sağlık Özge.

Baharcicegi dedi ki...

Firinda pismesi yagsiz ve citir citir yapmistir hem kaloriside az ellerinize saglik

Tarifkolik - Öznur dedi ki...

Merhaba çok güzel görünüyor. Ellerinize sağlık..

Adsız dedi ki...

günaydınnnnn,
tarifi dün denedim :) bazı farklarla kepek unu yerine buğday unu 2 patates yerine 1 pat. 1 kabak . sonuçmu mücverden nefret eden kocammmmm kimyonlu dip sos nedeniyle olduğunu düşünüyorum 3 tane yedi :) köfteye benzemiş tadı öyle diyor ve müvcerden güzelmiş :) kızımda zorbela 2,5 tane yedi olsun oda bi başarı
sevgiler sevgiler sevgilerr

Özge S. dedi ki...

Banu öyle bir yorum ki bu başlığı "flaş flaş flaş son dk haberi" tadında:) çok sevindim sizin adınıza, çok mutlandım, öyle veya böyle ne güzel işte yemişler! Ne mutlu size ve haliyle bana:) Afiyetler olsun!

Ebruli dedi ki...

Bu akşam eve gittiğimde denemeyi istiyorum, inşallah...

Adsız dedi ki...

özgecim sıra fırında pırasada :) bu arada dün akşam yemeğinde onlara un çorbası diye karnabahar çorbasını yutturdum ya nasılll güzel olduuu nasıll :))) kötüyüm ben kötüyüm

mintinin dünyası dedi ki...

canım sana bişey söyleyeceğim.nasıl ayıp etmişim anlatamam.o kadar yazışıyoruz ediyoruz.bi baktım aa ben senin izlemiyorum.ne olur kusuruma bakma.tyeni farkettim arkadaşım.sevgiler sunuyorum yeniden.
ayrıca bu fırın işi pek hoşuma gitti.mutlaka deniycem.sevgiyle kal...

Zeynep Şeker dedi ki...

offffff buda harıka gorunuyor :)

LaMa dedi ki...

Yagda kziaran tarifleri firinda hazirlarken biraz yag katarim icine ama bu "Sifir" yag, gercekten hafif otesi olmus!
ellerinize saglik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...