30 Aralık 2010 Perşembe

Renkleri farkedin, gökkuşağını tabağınıza indirin!

En son yediğiniz yemeği getirin aklınıza? Ne renkler vardı arasında, hatırınızda mı? Yoksa renksiz, sönük diye mi hatırlamakta güçlük çekiyorsunuz? Renklenin, kapsamlı olarak tüm koruyucu ve besleyici öğeleri almak adına renklenin, tabağınızı, günlük öğünlerinizi gökkuşağına benzetin

Mesela;

  • Kırmızı, kalbinizi ve idrar yollarınızı korur, yaşlanmaya karşı etkilidir.
  • Sarı ve turuncu, bağışıklık sisteminizi güçlendirir ve görüşünüzü kuvvetlendirir.
  • Yeşiller ise mineral ve vitamin kaynağı, sağlıklı diş ve kemiklerin yapı taşı.
  • Mavi ve mor ise antioksidan kaynağı, yaşlanma karşıtı.
  • Beyaz ve kahverengiler ise kalbinizin ve bağışıklık sisteminin koruyucusu.

Ve tüm renkler bir arada, vücudumuzun koruyucusu, adını anmak istemediğimiz hastalıkların düşmanı… Bugün bir karar alın renklerin farkına varın ve gerek öğünlerinize gerekse atıştırmalarına daha çok renk ekleyin. Beslenme uzmanınız aksini söylemiyor ise, en azından gün içinde her renkten bir tane yemeye gayret gösterin, böylece farkına bile varmadan günlük 5 porsiyon meyve-sebze tüketmiş olacaksınız. Yeni yıla girerken, kendiniz ve sağlığınız için bir adım atın, renkleri farkedin…


Yeni yıl geliyor, mevcuttan doğum yılını çıkarıyoruz yaş artıyor, ama ben genç görünmek ve sağlıklı olmak derdindeyim o zaman tercihim bugünkü tercihlerimden biri de MOR!

Lahana mezesi için malzemelerimiz,

  • ½ orta boy kırmızı lahana,
  • 1 dilim bayat ekmek
  • 1 su bardağı süzme yoğurt
  • 2 diş sarmısak
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 çay kaşığı pul biber
  • Tuz

Öncelikle kırmızı lahanayı ince ince kıyın ve biraz tuz ile her zamanki gibi ovun. Yıkayın ve ardından mutfak robotunda daha küçük parçalar haline getirin.

Ekmek diliminin kabuklarını kesin, bir süre suda bırakın. Çıkarıp avucunuzla sıkın ve didikleyin. Didiklediğiniz ekmeği, yoğurdu, dövdüğünüz sarımsağı ve zeytinyağını lahanaya ekleyin ve karıştırın.

Servis tabağına alıp üzerine kırmızı pul biber ekin ve dereotu ile süsleyin. Bu mezeyi misafirlerinize ekmek dilimlerine sürürek veya benim gibi minik boy mısır ve pirinç çıtırı üzerinde kanape olarak da sunabilirsiniz.

Tabaklarınız renk dolsun, afiyet olsun!

Not: Benden kaynaklanmayan aksaklıklar sebebiyle "Sütüme Sarelleme Karışma!!!" ya geçtiğimiz iki gündür ulaşamadınız! Yine de arayıp, sordunuz, merak ettiniz, çok teşekkür ederim! Yeni bir tarifle telafi ettiğimi umar; okuyan, yorum yapan tüm takipçilere şimdiden mutluluk, sağlık, afiyet dolu yeni bir yıl dilerim!

37 yorum:

Dışavurum dedi ki...

Renkleri çok severim, etkisine de inanıyorum.
Ayrıca lahana'dan dolmadan başka meze olmaz diye düşünürdüm :) ama çok güzel görünüyor.

Adsız dedi ki...

Heyy :) 2011'de yapacak tarifleriniz hiç bitmesin. Sağlık peşinizi hiç bırakmasın arkadaşım.

Merry *. • ˚ ˚ •. ★ ★ Christmas. *. °. ° * * ★ ★ Joyeux. • ˚ ˚ ★ ★ ˛ ˚ ˛ •
•. Noël ★ ˛ ˚ _Π_____. * ˚ ★ ★ ★
˚ ˛ • ˛ • ˚ */______/~ \. ˚ ˚ ˛ ★ ★ ★
˚ ˛ • ˛ • ˚ *| 田田 | 门

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Bu durumda ne diyoruz rengarenk bir hayat sağlıklı hayat...
Hiç bilmiyordum süper oldu...
Aslında bu kadar renkli bir yemek aynı zamanda psikolojiye de iyi gelir değil mi Özge..

Ellerine sağlık
Çok güzel görünüyor
Sevgiler

Unknown dedi ki...

Harika olmuş, ellerine sağlık :)) Sana da bol sohbetli, şenlikli nice sofraların kurulacağı mutlu bir yıl dilerim.
Sevgilerimle

Saglıklımutfak dedi ki...

Lahanaya bayılırım, beyaz mor her çeşidine. Ellerine sağlık canım:) Mutlu yıllar şimdiden:)

mutfagabuyrun dedi ki...

çok güzel bir salata.pembe pembe.ellerine sağlık arkadaşım.öpüyorum.

Bayram Kombesi dedi ki...

Renk dedinmi orda duracaksin. Bayilirim rengarenk seylere. Hayatin her aninda ve yemeklerimde renkleri kullanmayi cok seviyorum. Fayddali omasida cabasi. Ellerine saglik, lahana mezeside rengiyle super olmus.

yemyeşildeniz dedi ki...

ne güzel renkli bir salata. ellerine sağlık tatlım.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Harika bir meze kırmızı lahanayı seven prensesim için nefis bir tarif ellerine emeklerine kalemine sağlık Özgeciğim sevgiler..

tosbagalar dedi ki...

Tadından önce rengi çekiyor insanı.

Chilek dedi ki...

yılbaşı masamda mor da olacak artık, sana da mutlu yıllar şekercim:)

xcelis dedi ki...

renga renga rengarenk görsel olarak yine çok güzel şeyler yapmışın ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Cok güzel olmussss.... Ben de salata yapiyordum kirmizi lahanadan ama bu tarz degil.... Fikrine, zevkine, ellerine saglik canim benim.... Sevgilerimle, saglikli, mutlu ve bol tarifli bir yeni yil diliyorum....

fuat gencal dedi ki...

Merhabalar, ellerinize, emeğinize sağlık. Çok güzel ve leziz görünüyor.
Ayrıca yeni yılın sağlık ve mutluluk getirmesini diler yeni yılınızı tebrik ederim.

Saygılarımla.

sarkaç dedi ki...

Muhteşem renkli muhteşem sebzelere sahibiz. Hakkını vermek gerek.
Tarif de hakkını vermiş gerçekten.

our twins of N.Y./SEYHAN dedi ki...

cok guzel ve istah acici gorunuyor. Ellerinize saglik...
mutlu yillar...

Unknown dedi ki...

Ne kadar tatli gorunuyorlar öyle mor mor :)) Mutlaka deniyecegim. Ellerine saglik

★˛˚˛*˛°.˛*.˛°˛.*★2011★ YENİYIL'DA★* 。*˛.
˛°_██_*.。*./ ♥ \ .˛* .˛。.˛.*.★*HERŞEY*★ 。*
˛. (´• ̮•)*.。*/♫.♫\*˛.* ˛_Π_____.♥GÖNLÜNÜZCE OLSUN♥ ˛* ˛*
.°( . • . ) ˛°./• '♫ ' •\.˛*./______/~\*. ˛*.。˛* ˛. *。2011
*(...'•'.. ) *˛╬╬╬╬╬˛°.|田田 |門|╬╬╬╬╬*˚ .

Unknown dedi ki...

ellerine saglık.bol şanslı,huzurlu ve saglıklı seneler diliyorum.

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevdiklerinle birlikte sana güzel, mutlu, huzurlu ama en mühimi ise saglikli bir yil diliyorum.Berlinden sevgiler

Özhan dedi ki...

Hayatlarımızın çok da renkli olmadığını düşünürsek en azından sofrada farklı renk kullanmak bence de çok iyi fikir. Hele de çok fazla seveni olmayan mor lahanayı salata üzerine doğramak dışında değerlendirmen çok hoş olmuş. Ellerine sağlık, şimdiden iyi seneler...

kalpkurabiye dedi ki...

mutlu yıllar diliyorum içinde aşk, sevgi, heyecan, mutluluk, sabır, bereket, sağlık ve huzur taşıyan..:)
Deniz GÜNEŞ.

Unknown dedi ki...

Yeni yılın kutlu olsun.... Sağlıkla.. huzurla..

çeşnici Handan dedi ki...

Özgeciğim, sofrada mutfakta renkler benim için çok önemli. Nefis görünüyor ellerine sağlık.Yeni yılın sana tüm istediklerini getirmesini dilerim. Sevgilerimle.

Esin dedi ki...

Ellerine saglik! Yeni yil soframa bir lezzet daha eklendi demek bu aksam icin. Saglikli, mutlu, huzurlu ve leziz bir 2011 dilerim!

dokuzuncubulut dedi ki...

Sevgili Özge,

Sağlıklı ve mutlu bir yıl geçirmen dileğiyle...

Sevgiler.

Tijen dedi ki...

Özgeeee,
Morlarımız birbirine karıştı bugünlerde desene. Ben de iki gündür pancarlı, rokalı bulgur salatası yiyordum. Mor mor olmuştu sofram. Ben bu kış her rengi bulunduruyorum tabağımda. Hatta bu sabah kahvaltı tabağıma yıkadığım rokalar da eklenince pek bir renklendiydi (yazdan közleyip buzluğa koyduğum kırmızı biberler de ateş rengini temsil ediyordu tabağımda...)

Tarifkolik / Öznur dedi ki...

Süper bir salata tarifi farklı ve renkli :) eline sağlık deneyeceğim inş sevgilerimle..

Sevil Şahin dedi ki...

Yeni yılını tüm yüreğimle kutlar daha nice yıllar sağlıkla başarıyla sevdiklerinizle birlikte geçirmenizi diliyorum.
Dün rüya yarın hayaldir...
Rüyayı mutlu hayali umutlu yapan bugündür, gönlünüz neyin özlemini çekiyor ise size onu getirsin...
Yeni yılınız kutlu olsun ..!!
Mutlu Yıllar...

pelince dedi ki...

Özgecim görüntüsü ve rengi şahane,ellerine sağlık..

Sağlıklı , Huzurlu, Mutlu ve Bol Lezzetli Yeni Bir Yıl Diliyorum..

Tümay Öztürk dedi ki...

Sağlıklı mutlu ve başarı dolu bir yıl diliyorum:)

Adsız dedi ki...

Thanks for some quality points there. I am kind of new to online , so I printed this off to put in my file, any better way to go about keeping track of it then printing?

Cafe Pepela dedi ki...

Mor varsa ben de varım! :j
Çok seviyorum bu sebzeyi,mübareğin ne güzel tadı/rengi.Salatasına da bayılırım.Ellerine sağlık Özge..

tatlihayat dedi ki...

COK RENKLI HUZURLU BIR BLOG OLMUSS BUNDAN SONRA KEYIFLI YAZILARINIZI TAKIP ETMEYE CALISCAM SAYGILARR

Unknown dedi ki...

Canım benim ne güzel anlatmışsın renkleri,faydalarını..
Hergün farkında olmadan yediğimiz sebzelere daha bir anlamlı bakıcam şimdi :)
Salatanın renkleri harika :)
Ellerine,emeğine sağlık..
Rengarenk,sağlık,huzur dolu günler olsun..
Sevgiyle..

Oglak Kizlari dedi ki...

Süper Özge hanım, buda süper. Rakı mezesi.

Yavaş yavaş kıskanç olmaya başlayan anne Çiğdem

Mimosa Café dedi ki...

doğadan çıkan renkler akıllara durgunluk veriyor bazen değil mi? harika görünüyor. mor en sevdiğim renktir.

Adsız dedi ki...

lahane ve ekmek içi ne alaka demiştim ama makarnanın yanında bile kaşık kaşık yedim :) sirkeli lahanalardan daha iyi bir tarif bence :) sevgiler, Cemre

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...