5 Ocak 2011 Çarşamba

Ispanak kavurma ama biber dolması tadında!

Girdik yepyeni bir yıla daha, önümüzde henüz tertemiz bir sayfa var! Klişe cümleler değil bunlar, bir düşünün, önceki yıllarda yaptığınız hataları telafi edebilir, yapmayı planlayıp sadece planda bıraktıklarınızı gerçekleştirmek için daha hevesli olabilirsiniz. Tamamen size kalmış, yepyeni bir yılda “siz, aynı siz” de kalabilirsiniz, değişen bir bakış açısı ile bambaşka bir insan da olabilirsiniz.

Çevreme kulak kabartıyorum bu günlerde, sıcak sebebiyle rötar yapan yeni yıl ruhuna inat, büyük çoğunluk, yeni yılda kendi adına daha kararlı. Ne var bu seneyi özel kılan bilmiyorum, etkileşim ya da su gibi geçen yıllar olsa gerek. Peki kararların ana başlıkları neler?

  • Daha sağlıklı beslenmek, abur cubura daha az yer vermek,
  • Sportif faaliyetlere daha çok önem vermek,
  • Sosyal/kültürel aktivitelere vakit ayırmak, iş odaklı yaşamamak,
  • Pozitif olmak, günlük koşturmacadan daha az hasar almak,
  • Hayırsever faaliyetlere, kar amacı gütmeyen kuruluşlara destek vermek…

Ne güzel değil mi, insanların kendileri ile ilgili olarak kararlar alıyor olmaları. Şimdi sağlıklı beslenmek için adım atanlara özel bir tarif olarak, kırmızı biberli ıspanak kavurması hazırlayalım. Tercihini kültür ve spordan yana kullananlar için gönderileri ilerleyen zamanlarda yayınlarız!

Malzemelerimiz;

  • 250 gr. ıspanak
  • ½ adet kırmızı biber
  • 1 adet taze soğan
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 yemek kaşığı yoğurt
  • Nane - Karabiber

Öncelikle hazırlıklarımızı yapalım ve taze soğan ile kırmızı biberi ince ince dilimleyelim.

Yoğurt ile kırmızı biber ve naneyi karıştıralım. Yememize engel teşkil eden bir durum yoksa bu karışıma bir diş de sarımsak ekleyebiliriz.

Ardından iyice yıkayıp, ayıkladığımız ıspanakları teflon tavada ara ara karıştırarak kavurmaya başlayalım. Ispanaklar suyunu vermeye başladıkça, ince doğradığımız taze soğan ve kırmızı biberi de ekleyelim ve karıştırmaya devam edelim.

Ispanaklar hafif diriliğini yitirince yani yaklaşık 7-9 dakika sonra ocağı kapatalım. Kırmızı biberli ıspanak kavurmasını servis tabağına alalım ve üzerini nane ve kırmızı biber ile karıştırırarak hazırladığımız yoğurt ile süsleyelim ve son olarak zeytinyağı gezdirelim.

Çok pratik ve rayihaları karıştığında aynı biber dolması yiyormuş hissi veren bir tarif! Dilerseniz benim tercih ettiğim gibi çorba ve kepek ekmeği ile destekleyerek pratik ve leziz bir öğün olarak tüketebilir, dilerseniz de garnitür olarak et yemeklerinin yanında ılık olarak servis edibilirsiniz.

Renkli, sağlıklı öğünleriniz olsun, afiyet olsun!

34 yorum:

fuat gencal dedi ki...

Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize, emeğinize sağlık.

Saygılar.

pınar dedi ki...

farklı tatları denemek gerekli.Elinize sağlık.

Unknown dedi ki...

bu kadar saglıklı yaşayabilrmiyim bilemiyorum ama senin tariflerini okudukça içindeki malzemelere baktıkça saglıklı yaşamayı bir yaşam haline getirmem gerektigine inanıyorum.iyi ki varsın.ellerine saglık.

sarkaç dedi ki...

vallahi çok tuttum bu tarifi.

mutfagabuyrun dedi ki...

bende yaparım ıspanak kavurmasını ama yumurta da kırıyorum.böylede çok güzel olmuşellerine sağlık arkadaşım.sevgiler.

Chilek dedi ki...

Bayılırım ıspanağa, ellerine sağlık usta:))

sarımutfak-hande dedi ki...

harika olmuş deneyeceğim ellerine sağlık canım

Saglıklımutfak dedi ki...

evet evet evdeki ıspanakları değerlendirmek için süper. deneyeceğim:)

paNDuf dedi ki...

Çok ilginç; Ispanak pişirecektim ve acaba arşivinde ıspanakla ilgili bir şeyler bulabilir miyim diye düşünüyordum. Waay be kalp kalbe karşıymış...
:))
Sevgiler.
paNDuf

Girls On Blog dedi ki...

Süper görünüyor..ellerine saglık:)
hem saglıklı hem lezzetli daha ne istenir;)

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Özgeciğim bu karışımı hazırlayıp ben omlet içinde kullanıyorum nefis oluyor ellerine sağlık sevgiler...

MUTFAKISTAN dedi ki...

COK GUZEL GORUNUYOR AFIYET OLSUN
YENI YILDA HER SEY GONLUNUZCE OLSUN
SEVGILER

lezzettabağı dedi ki...

Özgeciğim merhaba, yine benim damak zevkime hitabeden bir tarif koymuşsun Seninle farkımız sen de bende uyguluyoruz ama sen o kadar güzel aşama aşama fotoğraflayıp buraya aktarıyorsun ki bu bence çok büyük övgüye değer.. ben buna ne zaman bulabiliyorum ne e o gücü..Neyse inşallah kızımın doğumundan sonra daha doğrusu marttan sonraya bende biraz daha fazla zaman ayırabilirim.eline sağlık tatlım, sevgiyle kal..

yemekbiraşk dedi ki...

hımmm dediğim bir lezzet. mineye katılıyorum omletlede süper:)
ellerine sağlık..
sevgiler..

Cafe Pepela dedi ki...

Evet,evet..
Sağlıklı,renkli,muhabbetli öğünlerimiz olsun.Ispanağı çok seviyorum,her haline de varım.Ellerine sağlık. :j

aslı dedi ki...

Genelde böyle beslendiğim için, tarifini çok sevdim...
Ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

Ispanağa bayılırım:) Her zaman ki gibi görüntülerde çok hoş. E daha ne olsun ellerine sağlık..

ham ham ev yemekleri dedi ki...

Yapımı kolay ,Pratik ,genel damak tadına hitap eden tariflere bayılıyorum ellerinize sağlık güzel bir tarif ...

Hayat Penceremden dedi ki...

Ispanağın her türlüsünü yerim :)Ellerinize sağlık

Yemekbahane dedi ki...

Eline sağlık canım iştah açıcı bir görüntüsü var

Nehir Butik Pasta dedi ki...

çorba ve salatayla birlikte nefis bir öğün haklısın ellerine sağlık arkadaşım
ben sürekli pasta ve kurabiyelerle birlikteyim ve yediklerime dikkat etmem gerekiyor:(
neyseki senin blogun var hem leziz hem sağlıklı
blogumdaki yorumun için teşekkürler

Tarifkolik / Öznur dedi ki...

Gerçektende çok hafif ve sağlıklı bir tarif et yemeklerinin yanına çok yakışır elinize sağlık..

Unknown dedi ki...

Ah benim guzel arkadasim, hep bizlere saglikli tarifler verir!! Ellerine saglik çok nefis gorunuyor

narcicegirengi dedi ki...

Goruntu muhtesemm:) Ellerine saglik. Hos bir tarif. Ispanagi cok severim ve mutlaka deneyecegim canim:)
Sevgilerimle:)

Mimosa Café dedi ki...

hafif ve lezzetli bir öğün önerisi olmuş, aslında tam bana göre ama evde koca olunca böyle şeylerle öğün geçirmek biraz zorlaşıyor sanırsam :) eline sağlık. hedeflerinin gerçekleştiği mutlu bir yıl diliyorum. sevgiler.

Narince dedi ki...

Ellerine sağlık komşum, pek güzel görünüyor senin ıspanaklar.

Tümay Öztürk dedi ki...

Gerçekten çok lezzetli duruyor. Üstelik bir meze olarak da yenilebilir. Bayıldım bu tarife! Ellerine sağlık...

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canım; çok güzel ve lezzetli görünüyor,ellerine sağlık...sevgilerrrr...öptüm....

Özgen dedi ki...

Merhaba ellerine sağlık çok pratik ve sağlıklı.Benim için ideal sevgiler...

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerine sağlık...Ispanak ne mucize bir sebze dimi ttal tızlu neye girse çok seviyo/ruz :)

Delfina ; dedi ki...

Özgecim,

Dün aklımı çelen bu tarifini
bu tarifle birleştirerek ortaya maxi hafif bir akşam yemeği çıkardım.O biberler gerçekten de dolma tadındaydı , teşekkürler tekrar....

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

Ellerinize saglik bu tam benlik bir tariff olmus, goruntu super , ispanagi cok severim

minimalist dedi ki...

blogunuzu yeni keşfettim ve gerçekten ama gerçekten söylemeliyim ki çok beğendim tam aradığım gibi yemek blogu. Yüzlerce yemek blogunu dolaştım hala devam ediyorum ama sizin yorumunuz, fotolar ve anlatış tarzınızı kendime çok yakın buldum. Ispanağa zaten bayılırım ve siz de çok tarif var görüdğüm kadarıyla artık daha sık buradayım...

Ebruli dedi ki...

Tarif süper. Deneyeceğim...

Zeytinyağlı ispanak yemeğini yaptığımda; içine 1 adet rendelenmiş havuç, 1-2 adet dilimlenmiş kırmızı biber koyarım. Yalnız salça kullanılmayacak. Ispanak yemeği bu şekilde harika oluyor...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...