20 Ocak 2011 Perşembe

Yemişli, meyveli, sebzeli, farklı bir salata...

Son zamanlarda iş hayatı oldukça yoğun, mesela geçen hafta sadece 2 gün evde yemek yiyebildim, biri hafta ortası diğeri de haliyle pazardı. Eve geç gittiğim için pişiremediğimden de ertesi gün işe gelirken yanımda getiremedim ve neredeyse tüm haftayı çorba ve tost ile geçirdim. Bir gün ev yemekleri satan bir yerden sipariş ettim (etmek gafletinde bulundum diyelim) ancak yağlı geldiği için dokundu. Alışmışım az yağ ile, kendi getirdiklerim ile beslenmeye!

İnanın yediklerimden değil ama eve gidip de yapamadığım için utandım. Akşamları ayaklarım sürünerek, gözler yarı kapalı eve gidince, kendimi yakma-kesme riskini göze alıp mutfağa giremedim. Çok hayıflandım kendi kendime! Ama pazar günü telafi ettim, her öğün farklı şeyler pişirdim, rahat ettim. Burnumu camdan bile dışarı çıkarmadım; pişirdim, yedim, ertesi günler için paketledim.

İşte o pazar günü, ne ala burnumu camdan çıkarmadım çıkarmasına ama hal böyle olunca evdekilerle yetindim ve akşam yemeğinde softrada salata olarak, portakallı kırmızı lahana salatası servis ettim. Renkli ve lezzetli diye de sizlerle paylaşmak istedim.

2 kişilik portakallı kırmızı lahana salatası malzemelerimiz,

  • ¼ kırmızı lahana
  • 1 portakal
  • ½ ekşi-yeşil elma,
  • 1 yemek kaşığı yaban mersini
  • 2 yemek kaşığı tepeleme yağsız/az yağlı yoğurt
  • 1-2 tutam dereotu
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı karabiber

Çeyrek kırmızı lahanayı bıçağınıza güveniyorsanız doğrama tahtasında, pratik olsun derseniz rendenin geniş tek bıçaklı tarafı ile ince ince doğrayın.

Portakalı ikiye bölün ve yarısının suyunu sıkın. Doğranmış lahanayı çukur bir kaba alın, üzerine bir miktar portakal suyunu dökün, karabiber-tuz ile elinizle birkaç dakika ovun, sıkın, suyunuzu süzün ve salata kasesine koyun.

Salata kasesine eklemek üzere, ekşi elmayı soyun, çekirdeklerini temizleyin, kararmaması için limon ile ovun ve ince dilimler halinde doğrayın. Ardından portakalın kalan yarısını soyun, dışındaki zarını-içindeki (varsa) çekirdeklerini temizleyin; ince dilimler halinde doğrayın ve yaban mersinleri ile birlikte lahanaların üzerine ekleyin. Kaseye aldığınız malzemeleri güzelce harmanlayın.

Sos olarak da yoğurda ince ince doğradığınız dereotu, biraz tuz ve karabiber ekleyin, kalan portakal suyu ile inceltin ve salatanın üzerine dökün.

Dereotu yerine taze soğanın yeşil kısımları veya maydanoz da kullanabilirsiniz. Portakal tatlı gelir derseniz sosu inceltmek için limon suyu da kullanabilirsiniz.

Yemişli, meyveli, sebzeli değişik ama rengarenk ve sağlıklı bir tat. Buruk lahana ile tatlı portakal, yoğurdun mayhoşluğu ile keskin dereotu bir araya geliyor ve oldukça farklı bir tat ortaya çıkıyor. Böyle farklı notaların bir arada olmasına açıksanız bence deneyin. Hem ne demiştik, gün içinde her renkten en azından bir tane yemeye gayret göstermeliyiz.

Sofralarınız renk dolsun, afiyet olsun!

33 yorum:

sarkaç dedi ki...

Bunu hemen yapmalıyım.
Lahanayı portakal suyu ve tuz,karabiberle ovuyoruz ve çıkan suyu+portakal suyunu döküp atıyoruz. Yanlış anlamadım değil mi?

plndrkn dedi ki...

Ne kadar ferahlatıcı gözüken bir salata. Sanki böyle yiyip yiyip ferah hissedecekmiş gibi :)

Özge S. dedi ki...

Evet Sarkaç süzüyoruz o suyu mecburen, çünkü hem ovduğumuz su tuzlu hem de lahananın da suyu çıkıyor ovunca... hep yaptığımız lahana salatası tarzında. ama sonra tekrar sosluyoruz.

Evet Pelin çok değişik bir tat, tatlı tuzlu mayhoş keskin hepsi birden vuruyor insanı bir anda:)

Brajeshwari dedi ki...

Fotograflara bakarken kendimden geçtim, akşam hemen deneyeyim...

xcelis dedi ki...

çok yakışmış malzemeler birbirne :) Ellerine sağlık

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Çok hakslın Özge. Kesinlikle evde yapılmış yemek gibisi yok. Oğluma da kendi yaptığım yemeği yedirdiğim zaman evde mutluluktan dans eden bir tipim:)))

Salatan muhteşem bence. Evde tüm malzemelerim var. Kesinlikle yapılacak:)

Ellerine sağlık Özgecim

Sevgiler

Adsız dedi ki...

çok güzelmiş özgecim. çalışan bir kadına göre performansın da gayet iyi. hem eve hem işe yetiyorsun işte. işteki yoğunluklar geçici.

ben tam da böyle, lezzetleri karıştırmayı seviyorum. mesela kuru kayısılı, cevizli salataları da çok severim. eline sağlık, devamını hep bekliyoruz, hep bekleyeceğiz:)

Tarifkolik / Öznur dedi ki...

Selamlar canım ellerine sağlık çok güzel görünüyor.. Sevgiler..

Esma Ercengiz dedi ki...

Şimdi iki konu var..
İlki; Yaparken resimleme ve fotolardaki göz alıcılık süper. Ben ancak sonunda fotoğraflayabiliyorum yaptıklarımı. Bazen onu bile yapmaya vakit olmuyor..
Diğeri; mutfakda yaptığın bu çalışmalar da süper. ''Farklı tadlar bir arada, sonuç nasıl acaba'' diye düşündürtüyor okuyanı. Bir nevi ar-ge yapıyorsun yani.. Tam benlik.. pratik değişik tatlar ve hoş sunumlar..

mutfagabuyrun dedi ki...

gerçekten farklı bir salata olmuş arkadaşım.denemek lazım.çok güzel görünüyor.ellerine sağlık sevgiler.

Adsız dedi ki...

Cidden çok farklı malzemeler ile güzel bir salata yapmışsınız.Değişik salataları seven biri olarak dikkatimi çeken bir tarif oldu.Ellerinize sağlık.

Sevil Şahin dedi ki...

özgecim evde tertemiz ve nasıl bir yağ kullandığımızı bilerek yapılan yemeğin tadı gibi olmaz
evetbazen dışarıda yemek zorunda kalıyoruz.
seni çok iyi anlıyorum. bir defasında bende istemek zorunda kalmıştım aman allahım miğde ağrım 2 gün sürdü .aslında arada bir söyleyeyimde migde ağrım olsun yemek yemiyeyim kimbilir azıcık gramcıklar veririrm hehehehe
özgecim canım salatan enfes olmuş afiyet bal olsun
kocaman sevgiler

Unknown dedi ki...

hem çalışıyor olmak hem eve yetişmek çok zor gerçekten.ben efe olmadan önce çalışıyordum.şimdilerde evdeyim.yani evin keyfini sürüyorum diyelim..ocuk bahane ev şahane.

yemekbiraşk dedi ki...

bu salatayı garnitür olarak kullanıyorum ben ama yoğurt sosda ayrıca çok yakışmış:)
eline sağlık

*Ra dedi ki...

Ben de çok seviyorum, değişik tadları bir araya getirmeyi.
Çok hoş bir fikir olmuş.
Sevgilerimle.

Julyen dedi ki...

Meyveli salatalara bayılırım. Buda çok güzel olmuş. Ellerine sağlık.

Saglıklımutfak dedi ki...

Gerçekten farklı olmuş:) eline sağlık canım

kalpkurabiye dedi ki...

bu salata kesinlikle spesiyal olmuş Özgeciğim,
ellerine sağlık canım..
göze ve kulağa hatta sulanan ağızlara güzel geliyor:)
sevgiler..

annesiningülü dedi ki...

tam ağzıma layık gözüküyor :) ellerinize sağlık

YeMeK vAkTi dedi ki...

oh oh ellerine sağlık özgecim nefis bir görüntü capcanlı..Şifa olsun:)

Mimosa Café dedi ki...

pek lezzetli ve renkli bir salata olmuş. eline sağlık. ben de yaban mersini kullanmayı seviyorum salatalarda. sevgiler.

Damak Tadı dedi ki...

Şahane olmuş salatan..çok tuttum bu tarifini ellerine sağlık..


Sevgiler..

MUTFAKISTAN dedi ki...

COK GUZEL OLMUS CANIM
SALATADAN SAGLIK FISKIRIYOR
HER RENK VAR ELLERINE SAGLIK
SEVGILER

Unknown dedi ki...

çok güzelmiş bu tarif!

Özgen dedi ki...

Değişik tatları seviyorum tam bana göre canım sevgiler...

ham ham ev yemekleri dedi ki...

Çok hoş bir anlatım kesinlikle denenmesi gereken bir salata ellerinize sağlık..

kitchenart-ist dedi ki...

Özgecim,
Bu salata ne böyleeeee. İnsan yemeye kıyamayacak, o kadar güzel görünüyor ki. Ve içerisindeki herşey tek tek çok sevdiğim şeyler. Biraraya gelmiş halini yarın deneyip kendimden geçmek istiyorum desem:)

didem dedi ki...

Ozge salata muthis. Ben mor lahanaya bayilirim hemen hergun salatasini yiyoruz. Hem de bagisiklik sistemini gelistiriyor bildigim kadari ile. Kullandigin malzemelerle hic denemedim.
Eline saglik

Nihan dedi ki...

gerçekten çok iyi. kesinlikle deneyeceğim. ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

selam arkadaşım
ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkürler sağlıklı tariflerinize şöyle bir göz attım çok ilgimi çeken tarifler oldu bazılarını aldım bile
elinize sağlık bu değişik salata da çok lezzetli görünüyor farklı tarifleri denemeyi severim
sağlıcakla

Özge S. dedi ki...

Bugün ancak fırsat bulabildim herşeye yetmeye:) çok teşekkür ederim hepnize tek tek! ne harika yorumlar yazmışsınız, mutlu ediyor hepsi ayrı ayrı beni...

pastasia dedi ki...

Bana hitap edecek diye düşünüyorum mutlaka deneyeceğim. Paylaşımınız için teşekkürler.

sarkaç dedi ki...

Pazar soframız bu salata ile şenlendi. Nefis oldu. Teşekkürler
Özellikle lahana ile elmanın uyumuna bayıldım. Kırmızı lahana salatasına elma da rendelemeyi düşünüyorum bundan böyle.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...