17 Haziran 2010 Perşembe

Buğday Salatası

Yaz günlerinin hafif tatlarından birini sizinle paylasmak istiyorum: "Buğday Salatası". Canım annemin tariflerinden biridir, onun kadar güzel yapmaya çalışıyorum, zamanla olacak, umutluyum!

Aslında yaz günleri için dedim ama kışın da çok güzel bir öğün oluyor. Ister öğününüzde doyurucu tabak olarak yiyin, ister misafir sofrasını donatırken kullanın (çünkü rengarenk görüntüsğ ile sofraya neşe katıyor).


Başlamadan önce bir noktayı belirtmek isterim: Benim tariflerimde genelde "göz kararı" geçerli ölçü birimi - ki yemek tariflerini annemden/anneannemden öğrenirken bana "işte, göz kararı koyacaksın..." dediklerinde sinir olurdum. Nedir ki bu göz kararı?! O nedenle yemekleri yaparken deneme yolunda gidebilirsiniz kendi "göz kararınızın" tutması için.


Bu salatayi yaparken bir fincan (200 ml.) buğdayı geceden suda beklemeye bırakalım. Ertesi gün, ilk adım bu buğdayı güzelce yıkamak süzmek. Sonrasında da da haşlıyoruz. Buğday, çiğnerken ağzımızı yoracak kadar sert ve de boğazımızdan hoooopp diye kayacak kadar yumuşak olmamalı. Diri olsun yeter. Haşlanmıs buğdayımızı soğuması için bekletelim.


Sonrasında elinizde domates, yeşil biber, salatalık, renkli dolma biber, çarliston... gibi eklemek için ne tür sebze varsa onlari ince ince veya minik minik küpler halinde kesin ve buğdaylarınız ile karıştırın. Dikkat edilecek nokta hepsinin miktari: Eger bunlardan çok fazla koyarsanız buğdaylar kaybolur. Kendi yaptığımdan örnek vereyim:

  • 1 domates,
  • 1/2 kırmızı dolmalık biber,
  • 1/2 sarı dolmalik biber,
  • 1 orta boy salatalık ve
  • 2 yeşil biber kullandım.


m bu malzemeleri karıştırdıktan sonra sıra sosuna geliyor: Limon, zeytin yağı ve nar ekşisi. Nar ekşisi- makul miktarda olunca- gercekten çok hoş bir tat veriyor, adeta diri buğdayi daha da dirileştiriyor. Bu salata icin 1 limon, 1 çorba kaşığı nar ekşisi ve limonu 2 parmak geçecek kadar zeytin yağı kullandım.

Isterseniz kırmızı biber ve kuru nane ile süsleyebilirsiniz. (Bir de bugün arasına ince kıyılmış taze nane kattım, daha da ferah oldu!)

Umarım beğenirsiniz, afiyet olsun!

İpucu: Haşlama burada en önemli adımlardan biri çünkü farklı çesitlerde buğday oluyor. Bazı tip 15-20 dakika gibi kısa bir sürede haşlanıyor ve açılıyor, bazıları ise 40 dakikada ancak yumuşamaya başlıyor. O nedenle buğdayı kaynatırken ara sıra kontrol etmek gerekiyor.


2 yorum:

Özge S. dedi ki...

Buğdayın - aşure harici - kullanıldığı bir yemeği/salatayı/tuzluyu ilk defa anneciğin sayesinde öğrenmiştim. 15 sene olmuş ama tadı damağımda kalan bir lezzettir. Ellerine sağlık - harika duruyor... Göz kararı da, süslemede geçmiş genden:)

Esin dedi ki...

"goz karari" is the rule!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...