11 Haziran 2010 Cuma

Tatlı Merakından Tarif Doğdu...


Ben tatlı meraklısıyım, tatlı olsun çevremde başkaca da bir sey olmasın dert değil, öyle yaşarım. Yaratılış itibariyle zayıftım, zayıftım diyorum zira anadolu lisesi sınavları, üniversite kazanma koşturmaları derken, bir elde balık yağı hapı öbür elde bilumum çikolatalı gofret sınırlarımı zorladım ve aştım. Vücut kitle endeksi hesaplamalarına göre “Normal Kilolu” yum, bana göre ise hep fazlalıklarım var. Ama ne yapabilirim ben yemeyi, pişirmeyi ve ikram etmeyi seviyorum!!! Ve bir sır vereyim, ne zaman tatlıyı bıraksam anında kilo veririm, dedim ya temel gıda...


Madem tatlı seviyorum, düşündüm ne yardan vazgeçerim ne de serden, o zaman hafif tarifler peşine düştüm...


Ben “Yazlık Soğuk Pasta” dedim, siz ne isterseniz deyin... Sırf benim söyleyeceğim ile yetinmeyin, her sulu meyve ile deneyin.


Pastanın tabanı için robotta bir paket yulaflı büsküviyi kırıntı haline getiriyor ve tutunması için bir kaşık tereyağı koyuyoruz. Pek çok tarifte bir paket tereyağı göreceksiniz, ne de olsa yazlık, bir kaşık da yeterli... Bu kıvamlı karışımı, bir cam pyrexin veya duz kalıbın içine yayıp 20 dk. gevrek olana kadar 160 C önceden ısıtılmış fırında pişiriyoruz. Ben bizzat kelepçeli pasta pişirme kalıpları tercih ediyorum, kenarlarını ayırmak daha kolay oluyor.


Pasta tabanımız hazır olunca biraz dinlendirdikten sonra, hafif ıslanması için, ince dilimlediğimiz çilekleri üzerine koyuyoruz. Isı ile çilekler suyunu verirken, biz de 3 dakikada hazırlanabilen pudinglerden hazırlıyoruz. Bu hafif pudingler yazlık tatlı krizlerinin kurtarıcısı, tam yağlı süt yerine %50 yağlı süt ile kaloriden, yağdan bir miktar daha kesintiye gidebilirsiniz.


Sıra geldi çilekli glazür hazırlamaya,

Kalan çilekleri mikserde püre haline getirip, minik bir tencerede parlak ve daha az akışkan olması için pudra şekeri ve limon suyu ile bir taşım kaynatalım. Ilınana kadar da karıştıralım ara ara ki parlaklığını yitirmesin...


Pasta tabanımızı hazırladık, çileklerimizi dizdik, üzerine spatula yardımı ile pratik vanilyalı pudingimizi sürdük ve ardında çilekli glazürümüzü döktük.


Artık sıra soğutmada ve sabrınız varsa beklemede...


Bir defa daha sayalım neler kullandık?

  • Bir paket yulaflı büsküvi
  • Bir paket vanilyalı hazır puding
  • 500 ml 50% yağlı süt
  • ~300 gr. çilek
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • 2 yemek kaşığı pudra şekeri
  • ½ limon suyu

Sonuç mu?


Ben hepsini yedim, ancak bir dilimi sizin için görüntüleyebildim.




Umarım beğenirsiniz, şeftali veya kayısı ile de deneyebilirsiniz...

Şimdi izninizle “hafif mafif derken yedik koca pastayı, ne yapsam da eritsem” derdine düşeceğim...

2 yorum:

Esin dedi ki...

Yorum 1: Hangi disi sence bilimsel olarak bile normal kiloda olsa dahi "ayy fazlaliklarim var ama" demez?!
Eline saglik cok guzel yazmissin ama beni cidden "koca pastayi afiyetle yedim, nasil eritsem?" kismi endiselendiriyor :)

Esin dedi ki...

Canim cekti yine gorunce!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...