4 Şubat 2011 Cuma

Soğuğu unutturacak sımsıcak bir tarif...

Geçen sabah uyandım, biliyorum o gün soğuk ve ben misafirliğe gideceğim. Aklımda bir şeyler var, eli boş gitmek olmaz, ama hava çok soğuk kim çıkacak dışarı alışverişe, üşengeçlik ile kararlılık arası bir yerlerdeyim. 5 dakikalık bir muhakeme ve malzemelerim, ekipmanım ile bakışma seansı ardından kararımı net olarak verdim; elim boş gitmeyeceğim bu kesin ve pastane sponsorluğunda misafirliğe gitmek yerine bizzat pişireceğim.

Dolapları iyice karıştırdım, birkaç elma ve armut ile kesiştim, neler yakışır bu iki malzemeye onları gözüme kestirdim. Ne de olsa Sütüme Sarelleme Karışma!!!nın isim annesi gelmiş Türkiye’ye ve “bana gurbetçi kontenjanında vakit ayır da, o tariflerinden de tattır bir şekilde” demiş gelirken… Kırar mıyım, kıramam! "Hoş geldin!" diyecek, sıcak bir karşılama hissi verecek, İstanbul’un soğuğunu hissettirmeyecek bir tarif çıkardım ortaya ve kış meyveli kırıntı turta pişirdim ona, “crumble” diyorlar aslen ama “kırıntı turta” daha hoş geldi kulağıma…

Kış meyveli kırıntı turta için malzemelerimiz;

  • 3 adet elma
  • 1 adet armut
  • 3 yemek kaşığı yaban mersini
  • ½ su bardağı ceviz
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 50 gr. tereyağ
  • 4 yemek kaşığı un
  • 2,5 yemek kaşığı esmer şeker
  • 1 yemek kaşığı bal
  • 1 tutam tuz
  • 1 tutam muskat

Fırınınızı önceden önceden ısınması için 170°C’ ye ayarlayın. Elma ve armutları iyice yıkayıp, soyduktan sonra rastgele parçalara doğrayın. Farklı tatlar yakalamak için farklı çeşit elmalar tercih edebilirsiniz, unutmayın.Doğradığınız elma ve armutları; bal, yaban mersini, ceviz ve ½ tatlı kaşığı tarçın ile iyice harmanlayın.

Meyvelerin üzerini örmek için; un, soğuk tereyağ ve şeker ile kalan tarçın ve muskatı dilerseniz mutfak robotunda dilerseniz de ellerinizin arasında ekmek kırıntısı gibi bir görüntü alana dek ufalayın.

Isıya dayanıklı fırın kabınızın az miktarda yağ ile yağlayın ve meyveleri fırın kabına dökün. Büyük bir kap kullanabileceğiniz gibi, benim gibi orta boy veya daha küçük porsiyonlara da ayırabilirsiniz.

Meyvelerin üzerini kırıntı ile örtün ve önceden ısıtılmış fırının alta yakın raflarında 1 saate yakın bir süre boyunca pişirin. Ara ara kontrol etmeyi ihmal etmeyin, fırınınızın gücüne göre 45-50 dakika da kafi gelebilir.

Fırında çıkarınca dilerseniz hemen, dilerseniz de vanilyalı dondurma tadına tat katarak servis edebilirsiniz. Tarife gelince oldukça pratik ve görsel olarak da tatminkar, lezzetli bir tarif bence; misafirleriniz gelmeden 1 saat önce fırına koyabilir ve onlar pişerken diğer hazırlıklarınızı rahatlıkla tamamlayabilirsiniz. Hem böylece sıcak servis yapar ve kapıyı açtığınızda pişmiş meyve, tarçın, karamelize şeker kokuları ile misafirlerinize mis gibi bir karşılama yapabilirsiniz.

Sımsıcak tat(lı)lar ile lezzet dolu günler… Afiyet olsun!

31 yorum:

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Be hemen Bu saatte yanına bir donudrma alıp yemek istiyorum Özgeee:))))

Ellerine sağlık...

mutfagabuyrun dedi ki...

elmalı her tadı severim.ellerine sağlık arkadaşım çok lezzetli olmuş.öpüyorum.

Unknown dedi ki...

Canimsin sen... Ben bunu aksama yaparim, sonra da yayinlarim.... Süper fikir... Biliyor musun önemli olan da bu... Her sabah, aksama ne pisirsem diye dolanip duruyorum... Tatli olarak bu harika olacak... Seni seviyorum.... Filiz

Esin dedi ki...

Harika bir tarif olmustu, cok leziz. Yavas yavas yeyin, icindeki meyvenin, baharatin, kirintilarin tadina vara vara.. Eger can arkadaslarinizla bir cay saatinde yiyorsaniz, tavsiyem: cok yapin! Tatli tatli sohbet ederken, nasil bittigini anlamiyorsunuz, ben bir parca daha yemek istemistim ama bitmisti!
Ellerine saglik ve cok tesekkur ederim Ozge; gurbet havasindan kurtuluverdim bir anda

Güloanne mutfakta dedi ki...

hmmm nefis emeğine sağlık

Maya'nın Cicileri dedi ki...

mmmmm, pek leziz görünüyorrr :)

Unknown dedi ki...

Elmalı tatlılar favorim, yeni de yaban mersini almışken bu haftasonu deneyeyim hemen, teşekkürler :)))

Unknown dedi ki...

herzamanki gibi çok pratik ve iştah açıcı gözüküyor.ellerin dert görmesin.

Nehir Butik Pasta dedi ki...

nefis bir tatlı olmuş Özge
ellerine sağlık
ne güzel orda da kar başlamış,yazdıklarını okuyunca aklıma uzun zaman sonra Ankaraya gelişim beni karşılayan kar ve sevinçten çocuklar gibi mutlu olan halim geldi:))
öpüyorum seni

minimalist dedi ki...

isim annesini tebrik ederim harika bir blog ismi bulmuş; bizlerle buluşturmuş. Senin elde basit malzemelerle çok kafa karıştırmadan bu tür olağanüstü tadlar yaratmanda bana ilham veriyor; gerçekten tüm samimiyetimle söylüyorum: Takipteyim daima :)))

sihirlirloklava dedi ki...

hımmm.nefis bir tarif olmuş...neşeniz,sohbetiniz bol olsun...afiyetle yeyin...

kitchenart-ist dedi ki...

Özgecim, bu tarz lezzetleri hem çok seviyor hemde sıklıkla yapıyorum bende.'Pastane sponsorluğunda' sözüne bayıldım,kesinlikle bende öyle gitmem hiç biryere illa kendim yapmalıyım. Zaten bu kadar blog, pasta,yemek işinin içerisinde olunca beklenti de bu yönde oluyor değil mi:)
Eline sağlık.

Unknown dedi ki...

Crumble hmmm bayilirim, ellerine saglik özgecim

Sevil Şahin dedi ki...

özgecim nede güzel olmuş banada gel misafirliğe :))

banada gel yap bu kırıntıyı al gel dondurmalar benden :))

Ferkay dedi ki...

Çok pratik ve çok hoş bir tarif olmuş Özgecim.
Bayıldım..

Saglıklımutfak dedi ki...

Basit ve değişik eline sağlık canım

Gülcan dedi ki...

çok güzel görünüyor tadıda yerindedir eminmki ellerinize sağlık.

Narince dedi ki...

Crumble çok seviyorum, ama illaki ılık olacak, yanında dondurma da şart! Bak canım çekti, yapsam mı?

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

tam bana göre bir tatlı bu yaaa kaloriside az, pratik,ve eminimki süper lezzetlidir.elmalı tariflerede bayılırım.ellerinize sğalık

Osmanlı Oto Lastik dedi ki...

Ne kadar hafif ve sağlıklı bir tatlı..Çok güzel görünüyor..Ellerine sağlık..

kalpkurabiye dedi ki...

blog sahibesinden isim annesine götürülecek enn güzell hediye olmuş sanırım bu tart:)
ellerine sağlık Özgeciğim..
mutlu haftasonları dilerimm..
sevgiler..

Egeden Tarifler dedi ki...

Kırıntı turta bence de güzel isim :) Elinize sağlık...

Unknown dedi ki...

bunun önce kokusu insanı doyurur sonra kendisi ellerinize sağlık çok güzel görünüyor

Tarifkolik / Öznur dedi ki...

Merhaba canım çok güzel görünüyor ellerine sağlık sevgiler..

Özgen dedi ki...

Bu tatlıyı çok duuyorum ama hiç yapmadım muhakkak deneyeceğim artık tam mevsimi ayrıca elmalar bolken sevgiler canım eline sağlık...

Aybike Ceylan dedi ki...

Hersey ne guzel sayfanizda, ellerinize saglik.

Sevgiler ve guzel bir hafta sonu dilegimle...

Deli Anne dedi ki...

Amanın! çok sevdim ben bunu!

çeşnici Handan dedi ki...

Çok severim ve fazlaca yaparım ılık ılık yanında dondurmayla yerim. Harika olmuş ellerine sağlık canım. Güzel bir hafta dilerim.

Esma Ercengiz dedi ki...

Yine değişik bir tarif..
Ellerine sağlık yaratıcı kadın..
EsEr - Vakit Buldukça

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

gece gece karnım acıktı :))

Pembe Dusbahcesi dedi ki...

Sevgili arkadaşım bizleri yalnız bırakmayarak etkinliğimize katıldığın için teşekkür ediyoruz....

Sevgiler

Selma&Aslı

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...