11 Temmuz 2010 Pazar

Sağlıklı Atıştırmalıklar

Karnınız aç ama o kadar da değil, yemek istiyorsunuz ama tıka basa değil ya da sadece misafirlerinize sunacağınız sağlıklı ve görsel anlamda tatminkar bir atıştırmalık arayışındasınız...Senaryonuz ne olursa olsun, yaza özel, taze ve ferahlatıcı bir lezzet istiyorsunuz... O zaman bu tarif tam size göre, " Peynirli Izgara Kabak Sarma"

  • 3 adet orta boy kabak
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 50 gr.lor peyniri
  • 1 yemek kaşığı taze maydanoz
  • ½ çay kaşığı limon
  • 2 fincan bebek ıspanak
  • 1/3 fincan taze fesleğen
  • Tuz, taze çekilmiş karabiber

Kabakların dış kabukları soyun ve ince ince dilimleyin. Sağlıklı atıştırmalıkları hazırlarken yağ kullanımında da cimri olmalıyız bu sebeple silikon fırça yardımıyla veya sadece elleriniz ile kabakların her iki tarafına da yağ sürün. Önceden ısıtılmış teflon tava veya ızgaranın üzerine yerleştirin. Tuz ve karabiber ile çeşnilendirin ve her iki tarafını da yaklaşık 4’er dk. pişirin. Bu tarifi hazırlarken ben ocak üzeri ızgarayı tercih ediyorum, ne yapabilirim kabakların üzerindeki ızgara izlerini seviyorum.


Kabaklarınız ızgarada pişerken, küçük bir kasede lor peynirini, incecik doğradığınız maydanoz yaprakları ve limon suyu ile ezin.


Pişen her kabak diliminin en sonuna, ½ çay kaşığı peynirli iç koyun, üzerine bir kaç bebek ıspanak yaprağı ve en üste de 1 veya yarım yaprak fesleğen ekleyin. Ardından ızgara kabağınızı rulo yapın ve başlangıç yeri altta kalacak şekilde servis tabağınıza dizin.



Tüm kabak dilimlerini sarma işlemini bitirdiğinizde, servis tabağınızda, tanesi yaklaşık 20-30 kaloriden 15-20 tane ıspanaklı-peynirli kabak rulonuz olacak...


Basit, hafif, sağlıklı ve lezzetli...

Daha ne olsun, afiyet olsun!

1 yorum:

Tijen dedi ki...

Sevgili Özge merhaba,
Fotoğraf makinesini sormuşsunuz, Nikon D50. Makine elbette çok önemli ama ben bazen ışığın makinenin kalitesinden daha önemli olduğunu düşünüyorum. Mesela ben akşam çekimlerini sevmiyorum. Flaş kullansam derinliğini yok ediyor, kullanmasam karanlık çıkıyor. Olabildiğince gün ışığında, aydınlık bir odada çekmeyi seviyorum fotoğrafları. Güneş ışığında çekim yapmak zor, onun için aydınlık olmalı ama güneş gelmemeli. Bazen güneşte de güzel şeyler çekilebiliyor ama ben fotoğrafçılık eğitimi almadığım için neyi nasıl yapmam gerektiğini içgüdüsel olarak ya da daha çok deneme yanılma yöntemiyle buluyorum. İnsan fotoğraf çektikçe gelişiyor. Zaman içinde hepimiz daha iyi fotoğraflar çekiyor olacağız eminim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...