6 Temmuz 2010 Salı

Sofranız Çiçek Açsın Diye...

Mutfağa, yemeye ve yemek pişirmeye en azında sadece denemeye meraklı insan nerede ne yese, heveslenir evde aynısını denemeye... Meşhur sarımsaklı ıslak hamburger, pide, pizza, Meksika, Çin ve Hint mutfağından örnekler denediklerim arasında mesela... Tarif yok; koku, tat, doku derken bir şekilde işi kotarıp, adım adım kendi tarifimi oluşturuyorum. Hüsran? Elbette, zaman zaman oluyor, ne de olsa deney(im)...

Bugünün deneyi Türk ve Yunan kıyılarının popüler ürünü kabak çiçeği ile, tarifler arasında popüler hali olan dolma formunda değil ama... “Tempura soslu lor peynirli kabak çiçeği”.... Geçtiğimiz haftalarda Bodrum seyahatimizde Ada Sofra’da leziz bir örneğini yedim. Bu Pazar günü de eşimin ailesinin bahçesinde kabak çiçeklerini görünce dayanamayıp topladım ve denemeye kadar verdim.

Kabak çiçekleri ile ilgili olarak dikkat etmeniz gereken nokta, topladıktan sonra en kısa sürede pişirme sürecine başlamanız yoksa çiçekler kapanıyor ve ince olmaları sebebiyle açmak için uğraşırken yırtılabiliyor. Ayrıca topladıktan sonra hemen ortalarında yer alan sarı tozlu bölümü koparıp yıkayıp, süzülmesi için ters çevirirseniz işiniz bir hayli kolaylaşıyor.

“Tempura sos” için onlarca farklı tarif bulabilirsiniz internette, ben;

  • 1 yumurta
  • 3 yemek kaşığı un
  • ¾ bardak soğuk soda ile
  • Tuz ve karabiberi karıştırarak bir sos hazırladım.

Sosun püf noktası : sos için eklenen sıvının, su veya soda olsun, olabildiğince soğuk olması...

Ne kadar soğuk, o kadar çıtır... Bu sosu sadece kabak çiçeği değil, ince ince dilimlediğiniz kabağın kendisini kızartırken de kullanabilirsiniz...

Yıkayıp süzülen kabak çiçeklerinin içini, çay kaşığı yardımıyla kırmızı toz biber ve nane ile çeşnilendirerek ezdiğim lor peyniri ile doldurdum.

  • 10 adet kabak çiçeği
  • 150 gr. lor peyniri
  • 1 çay kaşığı toz kırmızı biber ve
  • ½ çay kaşığı nane

Tabi baharatı yine zevkinize, damak tadınıza göre çeşitlendirmekte özgürsünüz...

İçi doldurulan kabak çiçeklerini ardından tempura sosa bulayıp, kızgın sıvı yağda hafif rengi dönene kadar kızarttım ve yine fazla yağı almak için, servisten önce kağıt peçetenin üzerinde beklettim.

Ben marketlerde “böreklik” olarak satılan lor ile denedim, bu sebeple önceden denediğim dokuyu yakalayamadim. Merak ettim ve sordum, incelikle cevapladılar; onlar tuzsuz kaşar loru kullanmışlar, daha akışkan olduğu için de sıkma poşeti ile doldurmuşlar...

Bu ipucunu yazdım bir kenara, gelecek defa kendimi/tarifi geliştirmek adına. Siz de deneyin, denemekten asla vazgeçmeyin....

Afiyet olsun,

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...